cdrom en dvd wel herkend, verder niks...

Status
Niet open voor verdere reacties.

agfm25

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2001
hallo,

vanmiddag mijn moederbord en processor vervangen, eindigde met eveneens nieuwe videokaart. Startte vrij vlot op, herkend beide spelers (dvd, als slave achter harddisk, rw op sec IDE) in bios en opstartmenu. spanning is oke, bij beide geeft hij in dos de melding dat hij het station niet kan lezen. HELP, wat kan er mis zijn?? Moederbord onnodig vervangen en zijn BEIDE spelers schroot geworden??

Hopelijk weet een van jullie nog iets!

Groeten,

Gerard

Je zegt dat hij beide spelers herkent. Ik neem aan dat je in het bios bedoelt. Als hij ze in Dos niet kan lezen heb je kans dat je een opstartdiskette hebt zonder CDROM ondersteuning. Probeer het eens met een madboot opstartdiskette. http://www.madboot.com/modules.php?op=modload&name=Downloads&file=index&req=getit&lid=75

Of wil je windows installeren vanaf cdrom? Dan moet je de voorkeur in het bios instellen dat hij van Cdrom moet starten (boot sequence)

Geplaatst door Tanja1968
Je zegt dat hij beide spelers herkent. Ik neem aan dat je in het bios bedoelt. Als hij ze in Dos niet kan lezen heb je kans dat je een opstartdiskette hebt zonder CDROM ondersteuning. Probeer het eens met een madboot opstartdiskette. http://www.madboot.com/modules.php?op=modload&name=Downloads&file=index&req=getit&lid=75

Of wil je windows installeren vanaf cdrom? Dan moet je de voorkeur in het bios instellen dat hij van Cdrom moet starten (boot sequence)

ik denk dat op de harddisk al een win installatie stond?
probeer in het bios een automatische hardware detectie uit te-voeren.
wie weet lukt dat?

Met een nieuw moederbord en processor wordt de Windows installatie toch niet meer herkend? Tenminste, bij mij niet. Ik moest Windows weer van voren af aan installeren.
[edit] Klopt niet. Was in de war :o[/edit]
Ik lees dat het om de spelers gaat, en niet om de harde schijf. En ik lees ook dat in het Bios alles wordt herkend

Laatst bewerkt:
Kan wel hoor Tanja ( vaak gedaan zelf ) zet ook wel eens op een harddisk win xp of ander OS en plaats hem dan in een andere computer terug,waarna ie alles automatisch oppakt.
laten we even wachten ,wat onze vrgensteller erover heeft te melden;)

groetjes

Geplaatst door bas9
Kan wel hoor Tanja ( vaak gedaan zelf ) zet ook wel eens op een harddisk win xp of ander OS en plaats hem dan in een andere computer terug,waarna ie alles automatisch oppakt.
laten we even wachten ,wat onze vrgensteller erover heeft te melden;)

groetjes

p.s je hebt trouwens gelijk dat hardware detectie niet voor spelers geld.

Geplaatst door bas9
groetjes

Je hebt gelijk. Ik ben in de war. Ik wilde een Norton ghost image op een nieuwe schijf (andere)terugplaatsen. Dat lukte toen niet op een nieuwe schijf. Toen moest ik een nieuw besturingssysteem erop zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan