Cdrom

Status
Niet open voor verdere reacties.

janto10

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
Berichten
782
Hoi ik heb een vaag prob met me cdrom heb ik allang nou het zit zo als ik een cd in de cdrw doe en hij kan hem niet lezen ofzo dan is me comp heel traag kan je niets meer doen!!! en het ledje van de cdrom blijft branden enigste wat ik kan doen is een reset
 
Hmmm... Je haalt een paar dingen door elkaar denk ik..
cd rom is iets anders als een cdrw. Sowieso is een cdrw een disc maar in dit geval kun je het ook zien als je cd writer. Ten tweede heb je het eerst over je cdrom en daarna zeg je dat als je hem in je cdrw stopt hij raar gaat doen...

Hieruit maak ik op dat je én een cdrom en een cd (re)writer hebt. Heb je de cd in beiden uitgeprobeerd? En zo ja blijft hij in beiden hangen? En zo ja, probeer het dan eens in een cdrom van een ander. Als hij ook daar raar doet dan is de cd óf dusdanig beschadigd in de eerste paar sectoren dat je hem net zo goed weg kunt gooien dan kan niemand er meer wat mee, óf hij is niet goed afgesloten door het brandprogramma. Normaliter zou je hem nog moeten kunnen sluiten als je hem in de rewriter doet.
 
jij gebruikt dus ofwel 95, 98 of Me. Win2K of XP heeft dat verschijnsel niet. Waarschijnlijk is de lens vuil, ofwel is de cdrom bijna stuk... Ook kan het zijn dat je cd's zeer vuil zijn??
 
klopt in de nt serie (xp win2k) heb ik dit prob niet maar die cd is niet vuil als ik hem in de cdrom doe dan leest ie hem niet:( in de cdrw wel maar zodra ik naar verkenner ga ofzo dan doet ie zo vaag kan het ook zijn dat er met de ide niet klopt want iemand heeft die cdrw erin gezet..
 
Ga eens naar een brandprogramma en stop de cd in de cdrw. Kijk bij Medium Information of de sessie wel gesloten is...
 
:(:(:(

ik wil dero downloaden....en wil die kiezen maar de cd in cdrw dus doet ie weer vaag dus weer een reset en doe hem in de cdrom (nog nooit probs meegehad dus ik download nero opnieuw en wil ik d: kieze me hd opeens een knal!!!! cdrom deed niets meer dus een herstart en toen deed ikhem open en....cd gexplodeerd snap ut alleen niet want was nog nooits iets meegebeurd cdrom doet het nog maar stop er geen cd meer in hoor!!!!!

en me cdrom gaat niet meer dicht denk dat er eens stukje nog in zit
 
Laatst bewerkt:
Hoeveel speed is je cdrom drive? Toch niet 52x he?

Tip: koop nóóit maar dan ook nooit een cdrom speler hoger dan 48x. 48x is de limiet als het hoger is heb je idd kans op uiteengespatte cd's.
 
Yepz

een 48x speed n was beste een dure cd x-plane was het (jammer genoeg) krijg de lade weer dicht alleen als ik hem open maak gat ie weer dicht:S
 
Hmmmz dan toch raar. 48x zou net het randje moeten zijn. Hangt ook van de kwaliteit cd af he. Als die ook maar een milimeter krom is en niet symetrisch dan ligt het zwaartepunt anders en knapt ie alsnog.
 
nieuw kopen he:p

welke kan i dan ht beste kopen een 45? ozo en welk merk
 
warm

heb net me cdrom open gehad die als ik hem open maak weer dicht gaat nou als ik hem open maak en vasthoud de lade is dus echt warm ik ga nu sluiten want dalijk ehm... Truste..
 
Het maakt niet uit welke snelheid je koopt het ligt ook aan de cd dus... Als deze zo krom is als het maar kan dan spat hij ook uit elkaar in een 40x cdrom. In dat geval zijn je cd's alleen nog maar 100% veilig in een 16x speler. Bovendien is dat meer dan genoeg de speler haalt zelden de topsnelheid en 16x is ruim voldoende.
 
Hoi ben toenet ff in me kast geweest enne... die cdrom is niet meer de redden maar er staat wel dat het een Aopon ofzo is
 
Awel, ik zal is een tip geven ze... Koop nooit of te nimmer Aopen! Heb daar altijd miserie mee...
Koop jezelf een dvd rom. Dan kan je dvd's lezen ook en deze kosten meestal ong 50 a 60 euro... Meestal zijn ze 16x 40x
 
Laatst bewerkt:
bedoel je of het brandprogramma de cd moet finaliseren???
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan