cdrw onleesbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

saskia

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
gisteren twee mpegjes op cdrw gebrand (in XP, gewoon slepen/branden) met liteon 24-10-40 op cd-rw van imation 4x-10x na branden ziet brander cd aan als cdrw 658 mb total 658mb free, (mpegjes verdwenen?) in cd lezer ziet hij helemaal geen cd(dus ook geen mpgjes) weer in cdbrander gestopt en die zegt nu raw 0bytes total 0 bytes free, snap er helemaal niets van, had eerst tdk rw's heb ik nooit problemen mee gehad, (doen het ook nog steeds dus ligt niet aan brander) had het al eerder met imation gehad, en toen heb ik geprobeerd de cd-rw te wissen, (met clone cd, en met nero) maar daarna wordt de cd-rw helemaal niet meer herkent als zodanig, loopt mijn computer vast en gaat mijn laatje niet meer open (help!!!!) heb nu al twee onbruikbare cdtjes en nog 3 nieuwe in de kast , maar weggoien vind ik zonde van het geld. o ja in xp is er geen optie voor erase omdat ie de hele cd-rw niet (meer) ziet, voordat ik uberhaupt ging branden zag ie hem wel en ook bij branden geen problemen.

Als ik jou was zou ik zowiezo GEEN xp gebruiken om te branden, komt alleen maar ellende van. Gewoon nero ofzo. en deze schijfjes ken je denkik wel weggooien, of ff op een andere pc proberen te wissen. maar zo duur zijn die cdrwtjes nou ook weer niet.

suc6!

ligt ook niet aan XP heb net geprobeerd een multisession disk (data ) te branden met nero, zelfde effect, onleesbaar in de brander onzichtbaar in de lezer, computer loopt vast. ligt dus duidelijk aan de cd's. zit daar geen garantie op ofzo?
groet!!

Hoi,
Ik denk dat het probleem bij alle cdrw schijfjes ligt. Ik heb hetzelfde probleem ook gehad met verschillende schijfjes en nu heb ik er nog eentje dat nog werkt. Ik veronderstel dat het aan de manier van schrijven ligt, er wordt nl. niet echt gebrand zoals bij een cdr. Zelf ga ik er geen meer gebruiken gezien de lage kostprijs van de cdrs. Een vriend van me waar de cdrws altijd prima werkten en die zijn backups erop maakte is verleden week alles kwijtgeraakt doordat zijn schijfjes ook onleesbaar waren geworden.

Groetjes

Wis die CD-RW's es volledig (in NERO) en brand dan nog eens. Dit moeten werken, aangezien ik dit ook wel eens met me Philips CD-Rw's heb.

Dan brand je er wat op en dan wil je em lezen, staat er nix op. En idd, soms loopt de pc er vast van.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan