• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cel kleuren op andere tabbladen als datagegevens veranderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Daniël,

Het word steeds beter.:)

Nu nog proberen dat ik dit zelf kan toepassen.
Ik wil hetzelfde met kolom E.
Als ik dit wil toepassen in Kolom O en P moet ik dan de 13 vervangen door 15 en de -7 door -10 en het bereik in O3:O13 en O3 : P13?

Alvast bedankt.

Groeten,
Gebert

Daniël,

Het word steeds beter.:)

Nu nog proberen dat ik dit zelf kan toepassen.
Ik wil hetzelfde met kolom E.
Als ik dit wil toepassen in Kolom O en P moet ik dan de 13 vervangen door 15 en de -7 door -10 en het bereik in O3:O13 en O3 : P13?

Alvast bedankt.

Groeten,
Gebert

Gebert 15 - 13 = 2 dan zal 7 + 2 = 9 , ja je kan dat vervangen
Code:
Sub setwaarden()

Range("O3:O13").AutoFill Destination:=Range("O3:P13"), Type:=xlFillDefault
UsedRange.Columns(15).ClearContents
For Each ar In UsedRange.Columns(15).SpecialCells(xlCellTypeBlanks).Areas
    ar.Value = ar.Offset(, -9).Value
  Next

End Sub

Bijlagen

Daniel,

Hij wil niet of maar EN. Dus niet vervangen maar erbij.
Mij lukt dat niet, dan krijg ik foutmelding 400

Groeten,
Jacques

Daniel,

Hij wil niet of maar EN. Dus niet vervangen maar erbij.
Mij lukt dat niet, dan krijg ik foutmelding 400

Groeten,
Jacques

Jacques , ik ben eventjes niet mee :eek: , zit op facebook , ook op een ander forum en hier rap tussendoor . post anders eens wat jij hebt kijk ik daar naar ;)

Daarjuist zat ik er eventjes naast nu is het beter ;) ( maar kan nog beter )

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ok, stond je TomTom niet aan :p

Ik heb de opmaak nog even aangepast

Groeten,
Jacques

Ik heb daar al een ander bestandje meergezet met een andere macro ( sorry ) tja ik was de vwo kwijt :o
nl deze
Code:
Sub setwaarden()
Range("M3:N13").Copy Destination:=Range("O3:P13")
UsedRange.Columns("M:N").ClearContents
For Each ar In UsedRange.Columns("M:N").SpecialCells(xlCellTypeBlanks).Areas
    ar.Value = ar.Offset(, -8).Value

Next

End Sub

Ok, nice 1 :thumb:

En nu ook met de voorwaardelijke opmaak, nou Gebert het lijkt me dat je hier wel wat mee moet kunnen

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ok, nice 1 :thumb:

En nu ook met de voorwaardelijke opmaak

Jacques ;) het is allemaal U schuld :p jij had het idee om een topic te openen " waarden overnemen " :thumb: .
Nu gaan we trebeg nog eens aan het woord laten straks ziet die mens het niet meer zitten :rolleyes: , Alvast van mij krijg je een pluim om op dit idee te komen :thumb:

Ach ok, dan maar mijn schuld;)

Maar ik heb weer een hoop geleerd vandaag en Trebeg heeft er ook wat aan :thumb:

Iedereen blij en U bedankt voor de tijd natuurlijk.

Groeten,
Jacques

Heren jullie hebben het er maar druk mee, zal het eens bekijken en dan horen jullie van me.

Alvast weer hartelijk bedankt.:thumb::)

Groeten,
Gebert

Heren goedenavond,

Heb weinig tijd gehad vandaag maar voor zover ik kon zien werkt het.:)
Ik heb op tabblad data en VL10 ook een knop toegevoegd en hij werkt zoals ik kan zien.
Het gaat nog niet van zelf maar dat komt misschien nog wel, weet niet helemaal precies hoe maar het komt toch goed. Ik weet niet goed de volgorde van aanmaken.(Of kan je de knop heel makkelijk invoeren op ieder afzonderlijk tabblad?):confused:

Nu heb ik toch nog een tweetal vragen:
1) Wat houd het in als je bij voorwaardelijke opmaak een vinkje zet of niet bij "Stoppen indien waar":confused:
2) Op tabblad data staat nog een knop wat ik nu zou willen is dat als ik op deze knop klik
alles in 1 keer word uitgevoerd behalve op tabblad data.(en later waarschijlijk nog meer)
De reden hiervoor is dat in het orgineel ongeveer 70 tabbladen komen te staan, nu staan er al 30.
De afzonderlijke knoppen op ieder tabblad moeten ook blijven werken.

Alvast mijn hartelijke dank.

Groeten,
Gebert

Heb mijn aangepast tabblad bijgevoegd.

Bijlagen

1) Wat houd het in als je bij voorwaardelijke opmaak een vinkje zet of niet bij "Stoppen indien waar":confused:
2) Op tabblad data staat nog een knop wat ik nu zou willen is dat als ik op deze knop klik
alles in 1 keer word uitgevoerd behalve op tabblad data.(en later waarschijlijk nog meer)
De reden hiervoor is dat in het orgineel ongeveer 70 tabbladen komen te staan, nu staan er al 30.

Vraag1) Geen idee, ik heb die optie niet

Vraag2) Daar begrijp ik het nut niet helemaal van. Natuurlijk kan het, maar waarom zou je waarden willen bijwerken die je niet gezien hebt ?

Groeten,
Jacques

Vraag1) Geen idee, ik heb die optie niet

Vraag2) Daar begrijp ik het nut niet helemaal van. Natuurlijk kan het, maar waarom zou je waarden willen bijwerken die je niet gezien hebt ?

Groeten,
Jacques

Wat betreft vraag 1 is dat misschien alleen in office 2007 dan?

Wat betreft vraag 2 die knop word pas gebruikt als de hele revisie is doorgevoerd en aangepast op tekening, daarna beginnen we met de volgende revisie in te voeren dus dan is het wel makkelijk als je het met 1 knop kan bijwerken.

Groeten,
Gebert

Ok, maar staat het daar dan goed ?? 1 keer op de knop drukken is onomkeerbaar ?

EDIT, wacht maar ik maak wel ff wat.

Jacques

Laatst bewerkt:
Ik denk van wel.:)
Heb je trouwens snel gedaan.:thumb:
Snap alleen niet hoe deze werkt.:confused:
Graag wat uitleg aub.

Groeten,
Gebert

De knop roept eerst een msgbox op of je het wel zeker weet, bij Ja
voert hij de macro's per blad uit dus

blad1.setwaarden
blad2.setwaarden

etc etc, die moet je wel handmatig voor elk blad er in zetten.

Als je de ontwerpmodus activeert (weet niet hoe in 2007) en je dubbelklikt op de knop dan zie je de macro die aan de knop hangt.

Groeten,
Jacques

Bedankt weer voor vandaag zal hem morgen eens goed bekijken.

Groeten,
Gebert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan