• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cel leeglaten bij som.als functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeDuizendpoot

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 mei 2016
=SOM.ALS('Menu''s'!$A:$A;$C8;'Menu''s'!$B:$B)

Als ik bovenstaande functie in mijn boodschappenlijst gebruik krijg ik de waarde 0 in cellen die geen overeenkomende cellen hebben in mijn tabbladmenu.
Met andere woorden waarvoor niets valt te sommen.
Nu wil ik deze cellen graag leeg laten

Heb al geprobeerd om de functie aan te vullen met aangedragen oplossingen uit eerdere posts
zoals met = Als(IsFout(A1/A2); ""; en = Als(A1="";
maar krijg het niet werkend in combinatie met som.als

Weet iemand hoe ik in plaats van weergeven van de waarde 0 lege cellen kan krijgen als ik som.als gebruik?

Zo wellicht?
Code:
=ALS(SOM.ALS('Menu''s'!$A:$A;$C8;'Menu''s'!$B:$B)=0;"";SOM.ALS('Menu''s'!$A:$A;$C8;'Menu''s'!$B:$B))

Alternatief:
Er is ook een instelling op om nulwaarden niet weer te geven. In excel 2016: Menu Bestand > Opties > Geavanceerd > Weergaveopties voor dit werkblad > Vinkje weghalen bij "een nul weergeven in cellen met een nulwaarde".

Laatst bewerkt:
Je kan gemakkelijk de betreffende cellen opmaken als:
Aangepast: 0;-0;;@

Bedankt ik heb de lijst nu zonder nullen en ik was net toe aan het controleren van mijn voorraad en dat gaat een stuk gemakkelijker zonder de nullen dus heel erg bedankt :d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan