• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cel met lange inhoud splitsen op basis van 4 spaties

Status
Niet open voor verdere reacties.

Beetjhu

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2012
Berichten
7
Beste,

1 van mijn collega's vroeg me onlangs om van een webpagina, de inhoud in een duidelijke Excel-file te gieten.

Ik copy-paste het naar mijn excel blad maar jammer genoeg zit alle informatie per gegeven in 1 cel.
1 Voordeel, het wordt steeds gesplitst door 4 spaties.

Nu had ik graag gehad dat ik een formule liet lopen, die me toeliet van zodra er 4 spaties zijn de inhoud in een andere cel te gieten. ( Zie bijlage)

------------------------------------------------------------------------
ENTREPRENEUrs

5000*** De loze visser *** BEEZ*** Van de veldestraat 3*** 0541 25 62 72***
5000*** De handige harry*** NAMUR*** Rue de village 75*** 0511 26 17 60*** 0347 89 96 67
5000*** De slordige slagers*** NAMUR 0748 54 39 24
------------------------------------------------------------------------

Ik laad het excelfiletje ook even mee op, het zijn er maar 3. Maar de feitelijke excel is best wel groot, dus als ik dat manueel zou moeten doen ben ik wel een weekje zoet.

Bekijk bijlage Voorbeeld probleem.xls

Alvast hartelijk dank voor de moeite,

Prettige dag toegewenst,

Jasper
 
Jasper,

Je zou hier de functie "tekst naar kolommen" kunnen gebruiken. Selecteer de kolom en ga naar "gegevens" > "tekst naar kolommen" > "vaste breedte" > dan doe je alleen bijv. de 1e waarde (5000) en de telefoonnummers. Zodra je dit gedaan hebt selecteer je de kolom waar "BEEZ"/"NAMUR" en adres in staan. Wederom "gegevens" > "tekst naar kolommen" > "gescheiden" > "spaties" > voltooien.

Ik zou zeggen.... succes! (als je er niet uit komt, druk op F1 en zoek op "tekst naar kolommen")
 
Spaarie,

Hartelijk dank voor je snelle antwoord. Het zou super zijn moest alles even lang zijn, helaas is dit niet het geval...
Is er ergens een formule die je ziet, heb al geprobeerd met de =left(A2;=Find...) Maar dat draait niet zo goed uit bij mij :)

mvg,

Jasper.
 
Ik zou het in 2 stappen doen:
1) Vervangen van de 4 spaties in 1 uniek teken (bv ╣ = Alt + 185) met Zoek en Vervang
2) Data --> Tekst naar Kolommen --> Gescheiden --> Scheidingsteken = Overige aanvinken en ╣ in het vakje erachter
 
Bezorger,

U heeft me zonet een week bespaard :)!

Hartelijk dank!

mvg,

Jasper
 
Jasper, heb je gelijk in. Wordt niet erg netjes en een formule biedt geen betere oplossing dan Bezorger gegeven heeft.

Ik vind hem top gevonden Bezorger :thumb:
 
Jasper,

de methode van Bezorger werkt goed, alleen niet overal waar 4 spaties lijken te staan staan die ook,
bv deze regel "5000*** De slordige slagers*** NAMUR 0748 54 39 24"
alleen de laatste 4 spatie zijn spaties die Excel zo herkent.
voor de overige werkt dit:
selecteer de 4 "spaties" direct ná 5000 en zet die mbv Ctrl + C in het geheugen.
open de zoek en vervang wizzard en selecteer het bovenste vak
zet de inhoud van het geheugen in dit vak dmv Ctrl + V
zet in het onderste vak bv # en vervang alles
Herhaal dit met vier echte spaties.
 
Nog een mogelijkheid om te proberen:
 

Bijlagen

  • Voorbeeld probleem.xls
    49 KB · Weergaven: 84
Jasper,

de methode van Bezorger werkt goed, alleen niet overal waar 4 spaties lijken te staan staan die ook,
bv deze regel "5000*** De slordige slagers*** NAMUR 0748 54 39 24"
alleen de laatste 4 spatie zijn spaties die Excel zo herkent.
voor de overige werkt dit:
selecteer de 4 "spaties" direct ná 5000 en zet die mbv Ctrl + C in het geheugen.
open de zoek en vervang wizzard en selecteer het bovenste vak
zet de inhoud van het geheugen in dit vak dmv Ctrl + V
zet in het onderste vak bv # en vervang alles
Herhaal dit met vier echte spaties.

Klopt inderdaad, zag ik ook.
 
Heren, Dames,

Allen hartelijk dank voor de volledige reacties,

mvg,

Jasper
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan