• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cel positie

Status
Niet open voor verdere reacties.

TonRo

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2005
Hallo,

Ik ben aan het werken in een excel werkblad waar nogal veel gegevens op staan. Om alles toch een beetje te kunnen overzien kies ik voor een iets kleiner lettertype. Wanneer ik een cel selecteer zie ik het rij blokje en het kolom blokje verkleuren. Nu heb ik eigenlijk 2 vragen. 1) Kan ik de kleur veranderen van de rij en kolom indicatie wanneer ik op een cel ga staan. 2) Is het mogelijk dat bij cel selectie de gehele rij een andere kleur krijgt of in elk geval dat je aan de hele rij kunt zien dat je daar in staat.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Selecteer het werkblad waar je dat wilt toepssen, klik (op het werkblad) de rechtermuisknop en kies voor programmacode. weergeven In het scherm wat nu opend plak je onderstaande code. Sluit het scherm.
Nu kleurt de rij en kolom van de geselecteerde cel geel.

Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
With Cells.Interior
.ColorIndex = xlNone
.Pattern = xlSolid
End With

With Columns(Target.Cells.Column).Interior
.ColorIndex = 6
.Pattern = xlSolid
End With
'Rows("23:23").Select
With Rows(Target.Cells.Row).Interior
.ColorIndex = 6
.Pattern = xlSolid
End With
End Sub

Succes
John

John,

op die manier raak je wel de al aanwezige opmaak van je sheet kwijt. Als er geen gebruik gemaakt wordt van gekleurde cellen kun je dit wel gebruiken.

Dank voor je feedback. Je hebt inderdaad gelijk, het houd geen rekening met de originele kleuren.

Persoonlijk ben ik van mening dat als je de gegevens in een sheet niet meer op normale wijze te overzien zijn, je niet de correcte tool gebruikt, of je de verkeerde aanpak hebt gekozen.
Dat neemt niet weg dat het een uitdaging blijft om de vraag te beantwoorden :)

Nou Heren,

wat mij betreft werkt de oplossing uitstekend omdat ik niet met gekleurde cellen werk alleen bij sommige dmv voorwaardelijke opmaak en dan zijn er geen problemen.

Dus bij mij functioneerd het ik had alleen gedacht dat er misschien puur een instelling bij de opties zou zijn om dit in te stellen evenals de kleur die hij standaard hanteerd om de rij en kolom aan te geven.

In elk geval bedankt voor de snelle reactie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan