• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sorteren van velden

remmie63

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2011
Beste, ik ben een actie- en besluitenlijst in Excel aan het maken. Naast het gegeven dat dit een heel eenvoudige lijst is die per vergaderdatum wordt ingevuld wil ik bij jullie informeren of het mogelijk is dat de niet afgehandelde actiepunten steeds bovenaan in de lijst komen te staan. Nu hebben we deze lijst als Word bestand maar deze lijst vult zich snel en wordt al gauw enkele pagina's groot, waardoor het overzicht verloren gaat. V.w.b. de afgehandelde items is dat geen probleem maar voor de nog openstaande zaken is dit slecht werkbaar. Vandaar mijn vraag.
In de bijlage een voorbeeld.

Alvast dank voor de moeite!

Bijlagen

De eenvoudigste manier is om er een tabel van te maken en dan kolom "Afgerond" te sorteren van Z naar A

Ja, die had ik al uitgeprobeerd. Je kunt die ook instellen op de waarde (in dit geval "nee") en dat werkt prima. Alleen moet dat steeds opnieuw handmatig worden toegepast en daar er meerdere mensen (waaronder echte digibeten) mee werken heeft automatiseren echt de voorkeur .

Terug
Bovenaan Onderaan