• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cel vastzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

CorVerm

Redacteur
Lid geworden
11 mrt 2005
Beste mensen,
Is het mogelijk om een cel vast te zetten zodat er van de andere cellen geen gebruik meer kan worden gemaakt? Ik gebruik nl een cel om een zoekwaarde in te vullen en in de gevonde resultaten mag niets veranderd worden. Vandaar
B.v.d.

Beste Cor,

Als je op het werkblad de cellen selecteert die WEL gewijzigd morgen worden, ga dan naar Opmaak - Celeigenschappen, en kies het laatste tabblad Bescherming. Vink Blokkering af, en klik op OK.
Ga dan in het werkblad via Extra - Beveiliging naar Werkblad beveiligen.

Als het goed is, kun je nu wel de zoekwaarde aanpassen, maar niet de formule waarin de uitkomst van de zoekactie komt te staan.

Groeten,

Richard

Richard,
Die oplossing is mij bekend. Alleen vroeg ik me af of het idd niet mogelijk zou zijn om de bewuste cel "vast" te zetten. Indien het niet mogelijk is dan doe ik het maar op de aangegeven manier.
Bedankt Richard.

Hoi,

Mijn eerste reactie is: werken met twee werkbladen:
1 voor de invoer (je beveiligt en verbergt alles, behalve die ene cel) en uitvoer (dus een link naar het resultaat van de invoer in de 'cel')
2 het werkblad dat je nu hebt (je kunt dit onzichtbaar maken en beveiligen)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan