• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Celadres in formule wijzigt na boeking gegevens in sheet

Status
Niet open voor verdere reacties.

RMSpan

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2022
Berichten
82
Hallo allemaal

Ik heb een vraagje m.b.t. het automatisch wijzigen van het celbereik van kolommen in een formule.

Blad "inkomsten"
Hier staat een tabel waar, als er een nieuwe factuur geboekt wordt, deze gegeven in een nieuwe rij in de tabel geplaatst worden.
Om een overzicht te krijgen van de facturen die betaald zijn of nog openstaan heb ik de volgende formule in een cel staan.
Deze formules berekenen de totalen onder bepaalde voorwaarde (openstaande facturen of betaalde facturen ) van een kolom in een cel.

Tot zover werkt de formule, echter wanneer ik nu een nieuwe factuur boek en er dus en nieuwe rij onderaan geplaatst wordt verandert het bereik in de formule gedeeltelijk, waardoor de berekening een foutmelding geeft.
Beide formules zet ik onder elkaar, zodat duidelijk te zien is wat er verandert:
Voor
=SOMMEN.ALS(Inkomsten!$N$6:$N$488;Inkomsten!T6:T488;Dashboard!L5;Inkomsten!$O$6:$O$488;"Openstaand")
Na
=SOMMEN.ALS(Inkomsten!$N$6:$N$489;Inkomsten!T6:T488;Dashboard!L5;Inkomsten!$O$6:$O$489;"Openstaand")​

Celadres N488 wijzigt in celadres N489

Voor
=SOMMEN.ALS(Inkomsten!$N$6:$N$489;Inkomsten!T6:$T$489;Dashboard!L5;Inkomsten!$O$6:$O$489;"Betaald via Kas")+SOMMEN.ALS(Inkomsten!$N$6:$N$489;Inkomsten!T6:$T$489;Dashboard!L5;Inkomsten!$O$6:$O$489;"Betaald via Bank")
Na
=SOMMEN.ALS(Inkomsten!$N$6:$N$490;Inkomsten!T6:$T$489;Dashboard!L5;Inkomsten!$O$6:$O$490;"Betaald via Kas")+SOMMEN.ALS(Inkomsten!$N$6:$N$490;Inkomsten!T6:$T$489;Dashboard!L5;Inkomsten!$O$6:$O$490;"Betaald via Bank")


Celadres N489 wijzigt in celadres N490 en celadres O489 in O490

Ik hoop dat de vraag een beetje duidelijk is, ik heb het bestand bijgevoegd.
 

Bijlagen

  • Geertje half werkend 2022 V3b.xlsm
    345 KB · Weergaven: 14
die T-kolom is niet gekoppeld aan de tabel. dus tabel3 uitbreiden t/m de T-kolom
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan