• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Celinhoud vanuit werkblad A in ander werkblad B plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vaurien

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2015
Dit item heb ik overal nagezocht maar ik kwam er niet uit.

Zoals in het voorbeeld te zien is, wil ik de cel-inhoud vanuit bron werkblad (P6-WK3) naar Doel werkblad (Avondscore) kopiëren.

De methode om de waarde vanuit werkblad (Avondscore) op te halen in Bron bladen levert een irritante fout op omdat de harddisk af gezocht gaat worden om het ergens te vinden als in het voorbeeld het (P6-WK4) werkblad nog niet bestaat.

De waarde vanuit (P6-WK3) naar de juiste positie in het overzicht werkblad (Avondscore) te plaatsen zou het mooist zijn?

Na mijn vorige succesvol opgeloste problemen lijkt me dit een leuke uitdaging om dit ook voor elkaar te krijgen.
Daar de invulster van de klaverjasvereniging handmatig nog wel eens iets vergeet of fout doet.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Het kopiëren van het ene werkblad naar het andere is geen enkel probleem maar ik denk je het van het ene werkBOEK naar het andere wilt kopiëren?

Nee ik blijf binnen het Werkboek.
Zie het voorbeeld.
Maar bedankt voor je snelle reactie

Blad avondspoor cel P24 verwijst naar onbekende ='P6-WK4'!D3

Silo dit klopt maar dat is nu net de vraag. Hoe ondervang je dit.
Want de avonscore lijst is voor het hele seizoen gemaakt.

Je wilt de gegevens voor Avondscore dus halen uit het blad 'P6-WK3' tenzij 'P6-WK4' bestaat? Maak 'P6-WK4' gewoon aan en zet een ALS conditie in de formules die controleert of de gevraagde cel in 'P6-WK4' gevuld is. Zoja, neem je die gegevens, zonee neem je de gegevens uit 'P6-WK3'.

Het wordt nu ingewikkelder dan ik dacht.
De periode en week worden pas aangemaakt en gevuld als deze avond inderdaad gespeeld is.
Als ik alle 36 werkbladen gelijk aan maak voor het seizoen begint, werkt de macro welke het invulformulier verwerkt en deze kopieert waarna dit werkblad de juiste benaming krijgt. Zie vorig item.niet meer.
Het voorbeeld geld voor alle periodes en weken.
Dus straks ook P6-WK5 en P6-WK6 etc
Of in het begin van volgens seizoen geld dat voor alle 36 weken.

Ik hoop dat ik het een beetje verduidelijkt heb, maar het voorbeeld met de begeleidende tekst velden moeten dit toch kunnen verhelderen

Zo niet dan loopt dit draadje schijnbaar dood.

Dan laaat je de gevens toch op de juiste momenten vullen door de macro?

Ja precies dat was de vraag hoe doe ik dat.

Welke commando's gebruik je dat voor.
Vroeger was dat PUT en Reed in gwbasis.

We worden warm

In je initiële vraag heb je het niet over een macro gehad, dan is het logisch dat die suggestie niet eerder naar voren gekomen is. In je voorbeeldblad zit je macro ook niet.

Als met GWBasic hebt gewerkt kan je je beter eerst in VBA verdiepen. Met een paar simpele lees en schrijf opdrachten ga je dat nl. niet voor elkaar krijgen.

Laatst bewerkt:
Nee sorry, maar die macro's had ik verwijder om het simpel te houden

Als ik de commando's kreeg dacht ik die wel in mijn macro te stoppen.

Maar help me uit mijn misère en geef me de juiste commando regel om in de macro te stoppen

Zie m'n vorige bericht. Dat gaat maarzo niet omdat er iets meer bij komt kijken dan alleen wat cellen lezen en vullen.

Heb je mijn voorbeeld echt bekeken?
Dan zie je dat het om 3 cellen gaat (GEEL geaccentueerd )die ook in de avondscorelijst terecht moeten komen.

Dit volgende wijkt af van het voorbeeld, omdat daarin de " invullijst" weg is gelaten met de juiste cellen.

Maar in de cel van de avond score de formule invullen "= als((invullijst!K4+invullijst!M4)<>10;"";'P6-WK4'!Q50)" levert ondanks dat niet aan de voorwaarde voldaan wordt, de uitvoering gaat toch weer naar de mappen om het bestand aan te geven waaruit deze verwijzing de waarde moet halen. Dat moet verhinderd worden met een fout opvang.

Dan ben ik er ook uit.

Laatst bewerkt:
Waarom haal je de gegevens niet met een formule naar je overzicht?

bv
PHP:
=ALS.FOUT(INDIRECT("'P6-WK4'!$D$3");"")
Maak maar een nieuwe tab aan met de naam P6-WK4 en je zal zien dat de tab 'Avondscore' ingevuld wordt.

Bijlagen

Grandioos VenA,

Dit was precies 1 van de methode die ik zocht.

Dit commando =ALS.FOUT(INDIRECT("'P6-WK4'!$D$3");"") maar met "INDIRECT" erbij blijkt dus de oplossing.
inplaats van de omgekeerde ingewikkelde weg om vanuit werblad "invullijst" de waarden te plaatsen in werkblad "Avondscore"

Heel erg bedankt. Ik ben niet voor niets Lid geworden.

Ten aan zien van Edmoor nog even dit.
De probleem stelling zoals nu opgelost werd in het begin echt goed omschreven zie citaat

De methode om de waarde vanuit werkblad (Avondscore) op te halen in Bron bladen levert een irritante fout op omdat de harddisk af gezocht gaat worden om het ergens te vinden als in het voorbeeld het (P6-WK4) werkblad nog niet bestaat.

Maar toch erg bedank. Samen kom je er dan toch uit.

Wellicht dat ik dat niet helemaal begreep zoals je bedoelde. Maar het gaat er maar om dat je probleem is opgelost, en dat is inmiddels gelukt :)

Laatst bewerkt:
Jippie ik heb goed gegokt. Probeer de volgende keer van een vraag een vraag te maken zodat het eenduidig is wat de bedoeling is.:d

Eenduidig zou ik graag willen zijn maar de vraag kon op 2 manieren opgelost worden.
En ik liet het afhangen van de antwoorden welke het meest werkzaam zou zijn.

Maar niet te min zeer bedankt.

PS De syntaxis in de formules is soms net zo belangrijk als de formules zelf.

Zo zag ik in de =ALS.FOUT(INDIRECT("'P6-WK4'!$D$3");"") commando op andere items op het forum het "ADRES;1;1;1) voorbij komen, maar de omschrijving van het adres met de extra dubbel aanhalingstekens is wel erg belangrijk, anders werkt het niet.
zo gauw ik het adres met de muis ophaalde en op de juiste plaats plakte waren die dubbele aanhalingstekens er niet bij wat mij niet opviel en werkte het dus niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan