• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen appart beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rick_Klein

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2004
Hallo,

Ik heb met excel iets gemaakt waarin ik werkuren invul, en dat opgeteld word en meteen wordt uitgerekend hoeveel er verdiend wordt.
Nu wil ik graag de cellen waar de formules in staan (dus de cellen waar de antwoorden saan) graag beveiligen. Alleen aan deze cellen mag er niks veranderd worden.
maar de cellen waar ik de werkuren invul moeten wel gewoon veranderd kunnen worden.

Weet iemand of dit mogelijk is?
En hoe?

:confused: ik kan er naast zitten!maar dat kan volgens mij niet,onder "Extra" ---->"Beveiliging"moet het gehele werkblad beveiligen,maar je kunt dan wel èèn of meerdere cellen onbeveiligd laten,dan heb je hethelfde resultaat..........

Ja, zoiets bedoel ik:)
Maar hoe moet dat dan precies? mij lukt het alleen het hele blad te beveiligen.

oh, het is al gelukt.
De cellen die niet beveiligd moeten worden, selecteer je.
Dan rechtsklik > celeigenschappen > beschreming > dan het vinkje voor ''blokeren'' weghalen.
Nu op de normale manier het blad beveiligen. De cellen waarbij je het vinkje weg hebt gehaald, kun je gewoon gebruiken.

De cellenreeks die gebruik van worden voor invoer,moet je uit de blokkering halen door "rechtermuis"-->"Celeigenschappen"--->"Bescherming" en dan geblokkeerd uitgevinkt!

Dan ga je werkblad beveiligen via Extra en beveiliging!

Dan zou het goed moeten gaan :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan