Demarkie02
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 14 mrt 2017
Beste mensen,
Ik ben momenteel bezig om door middel van een selectievakje bepaalde kolommen in Excel te laten blokkeren (en deblokkeren).
De bedoeling is dat mensen hier een dag op aan het werk kunnen en als ze de betreffende dag gevuld hebben het selectievakje aanvinken en dat de corresponderende kolommen dan niet gewijzigd kunnen worden.
Voorbeeld:
De mensen werken op dag X in kolom A t/m F, en aan het einde van de dag moet deze beveilig worden dat mensen op de volgende dag niet per ongeluk deze cellen overschrijven.
Dit wou ik doen door bovenaan een selectievakje te maken welke gebruikt kan worden om deze kolommen te blokkeren en deblokkeren
Na wat speurwerk ben ik op de volgende code uitgekomen:
[SQL]Sub CheckBox1_Click()
If CheckBox1.Value = True Then
ActiveSheet.Unprotect
Cells.Locked = False
Columns("A:F").EntireColumn.Locked = True
ActiveSheet.Protect DrawingObjects:=True, Contents:=True, Scenarios:=True
End If
End Sub[/SQL]
Echter hier retourneert die de foutcode 424 object vereist.
Aangezien mijn kennis op dit vlak ver van toereikend is, was ik benieuwd of iemand mij hier mee kon helpen.
B.v.D.
Met vriendelijke groet,
Mark
Ik ben momenteel bezig om door middel van een selectievakje bepaalde kolommen in Excel te laten blokkeren (en deblokkeren).
De bedoeling is dat mensen hier een dag op aan het werk kunnen en als ze de betreffende dag gevuld hebben het selectievakje aanvinken en dat de corresponderende kolommen dan niet gewijzigd kunnen worden.
Voorbeeld:
De mensen werken op dag X in kolom A t/m F, en aan het einde van de dag moet deze beveilig worden dat mensen op de volgende dag niet per ongeluk deze cellen overschrijven.
Dit wou ik doen door bovenaan een selectievakje te maken welke gebruikt kan worden om deze kolommen te blokkeren en deblokkeren
Na wat speurwerk ben ik op de volgende code uitgekomen:
[SQL]Sub CheckBox1_Click()
If CheckBox1.Value = True Then
ActiveSheet.Unprotect
Cells.Locked = False
Columns("A:F").EntireColumn.Locked = True
ActiveSheet.Protect DrawingObjects:=True, Contents:=True, Scenarios:=True
End If
End Sub[/SQL]
Echter hier retourneert die de foutcode 424 object vereist.
Aangezien mijn kennis op dit vlak ver van toereikend is, was ik benieuwd of iemand mij hier mee kon helpen.
B.v.D.
Met vriendelijke groet,
Mark