• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen kleuren na 1 jaar en 1,5 jaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

EllieBaker

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 okt 2013
Hallo,
Ik ben bezig met het maken van een planning. Op deze planning staat een datum vermeld. Deze datum blijft staan totdat de acties uitgevoerd zijn en er een nieuwe datum in het veld wordt geplaatst. Om te bewaken dat een actie niet uit de tijd loopt wil ik het datumveld na 365 dagen oranje maken en na 547 dagen rood. Ik denk dat dit al met al voor het forum een simpele vraag is.
Kun je mij daarmee helpen? Alvast bedankt.

Hoi Ellie

dat lukt met voorwaardelijke opmaak.

Als in cel D24 de datum staat dan de volgende formule gebruiken voor de voorwaardelijke opmaak :
Code:
=NU()-D24>547
en de opmaak rood maken
Code:
=NU()-D24>365
hier de opmaak oranje maken

Je hebt 1 extra cel nodig op de zelfde rij. Hier plaats je de formule =VANDAAG()-A1 Nadat je dit heb gedaan ga je naar Celeigenschappen en wijzig je Datum in Getal. Vervolgens klik je op de cel en voer je bij Voorwaardelijke opmaak de voorwaarde in Indien Cel een waarde heeft tussen 364 en 546 klik dan als celkleur Oranje en als 2e Voorwaardelijke opmaak indien cel een waarde heeft groter dan 546 klik dan als voorwaardelijke opmaak Rood.

Laatst bewerkt:
@fersen

Waar is die extra cel voor nodig ? De voorwaardelijke opmaak kan gewoon op de cel met de datum toegepast worden.

Zie bijlage.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan