• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cellen met bepaalde namen automatisch een kleur geven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Deze werkt bij mij ook niet naar behoren.
Krijg na het verwijderen van een naam weer een foutmelding.
Toch bedankt !!
 
Omdat je maar drie voorwaarden kan maken in Excel 97-2003 met Voorwaardelijke opmaak, en je misschien meerder namen en kleurtjes wilt.
 

Bijlagen

  • Auto rooster (1).xlsb
    36,5 KB · Weergaven: 40
Laatst bewerkt:
Dit werkt inderdaad perfect !!
Kun je mij helpen met een uitleg hoe ik het bereik bepaal, waar Excel de namen die gekleurd moeten worden vandaan haalt.
Ik zie nu in de code :Set c = Sheets("norm tijden").Columns(3).Find(Target)
Heeft dit er iets mee te maken?
Ik kan nu namelijk maar 4 namen onder elkaar zetten die dan inclusief kleur overgenomen worden op het tabblad planning.
Stel nu ik wil een apart tabblad maken waarin ik de namen van mijn payrollers zet, hoe verwijs ik dan hiernaar?

Wel heel cool zoals het nu werkt !
Onwijs bedankt !

Groet, Marco
 
Ik heb het al uitgevonden.
Weer een hoop geleerd! Heel erg bedankt voor de hulp.
Ik ga hier even een tijdje mee stoeien en zal, als alles goed blijft werken de vraag als opgelost afsluiten.

Groet, Marco
 
Hallo HSV,

Als ik met de code die je me hebt gegeven uit een ander tabblad met een andere naam ook een column met namen wil halen met een ander kleurtje.
Hoe kan ik dat dan toevoegen aan de bestaande code?
Ik heb wel de regel gevonden welke aangeeft waar de info vandaan gehaald moet worden, maar ik heb geen idee hoe ik daar een tabblad aan toe kan voegen.

Alvast bedankt als je me kunt/wilt helpen.

Groet, Marco
 
Hallo Marco,

Plaats het bestandje als je wilt; kan ik er eens naar kijken wat de bedoeling is.
 
Kan dat naar jou privé, alle namen met nummers staan er al in.
In jouw code verwijs je naar tabblad norm tijden voor de namen, dit heb ik al gewijzigd naar een ander tabblad (payroll) en dat werkt perfect.
Ik wil nu nog een tabblad toevoegen met uitzendkrachten waar wederom een column met namen een kleurtje moet krijgen in het blad planning.
Ik wil dus als het ware een tweede tabblad toevoegen waar het script namen moet indexeren voor een kleurtje.

Groet, Marco

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Dim c As Range
If Not Intersect(Target, [c9:c149,e9:e149,g9:g149,i9:i149,k9:k149]) Is Nothing Then
Set c = Sheets("Payroll").Columns(2).Find(Target)
If Not c Is Nothing Then
Target.Interior.Color = c.Interior.Color
Else
Target.Interior.Color = xlNone
End If
End If
End Sub

Dus bij set c sheets een tweede sheet .

Groet, Marco
 
Plaats een dummy zoals je al eerder deed, en geef aan voor welke kolom dat moet gelden.
 
Even geanonimiseerd ;-)
wat toegevoegd moet worden is sheet UZK kolom 2
 

Bijlagen

  • WerkversieA.xlsm
    91,6 KB · Weergaven: 33
Even voor de duidelijkheid.
Voer je die namen ook in in blad "Planning"?
 
Ja.
In het blad planning voer ik namen in en op het moment dat dat een naam uit de sheet Payroll kolom 2, of UZK kolom 2 is, moet de naam in het tabblad Planning een kleur krijgen.
Zoals het nu werkt met de sheet payroll.
Voer maar eens een naam in in planning (Brede cellen) welke voorkomt in het tabblad payrol, dan wordt de achtergrond van die cel de kleur welke hij heeft in het tabblad payroll.

Groet, Marco
 
Test het zo maar eens.
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Dim c As Range, y As Long
 If Not Intersect(Target, [c9:c149,e9:e149,g9:g149,i9:i149,k9:k149]) Is Nothing Then
  Set c = Sheets("Payroll").Columns(2).Find(Target)
    If Not c Is Nothing Then
      Target.Interior.Color = c.Interior.Color
      y = y + 1
    End If
 Set c = Sheets("UZK").Columns(2).Find(Target)
       If Not c Is Nothing Then
          Target.Interior.Color = c.Interior.Color
          y = y + 1
       End If
      If y = 0 Then Target.Interior.Color = xlNone
    End If
End Sub
 
Werkt als een tierelier ;-)

Geweldig bedankt HSV !!

Ik ben hier erg blij mee.

Groet, Marco
 
Hsv, als je nog meeleest....

Nu ik aan het werk ben met de planning met jouw code, merk ik dat door de code ook cellen een kleur krijgen die een deel van een naam bevatten
Voorbeeld: Als ik een naam als Sebastiaan een kleur wil laten geven, krijgt de naam Bas ook een kleu terwijl deze niet in de target kolom staat.

Is hier iets aan te doen?


Groet, Marco
 
Ik bedank je voor je wegwijzing, maar ik ben een complete leek vwb Excel.
Ik heb van HSV een stukkje code gekregen waar ik met enige logica wel wat info uit kan halen en wijzigen naar mijn behoefte, maar ik kan niet met logica beredeneren welke waarde aangeeft wat er gezocht wordt en hoe ik dit kan wijzigen in een exacte waarde (in letters).
Sorry dat ik dit niet snap en ik ben echt al de hele avond aan het zoeken.
Misschien dat je me nog een duwtje in de goede richting wilt geven.

Bedankt, Marco
 
Als ik Bas invoer, krijgt het in het meegezonden bestand door jouw geen kleurtje.
Plaats het bestand eens waarin zich dit voordoet.
 
Als ik het delete en ik zet er Bas in, kleurt het hier niet.
Misschien kun je iets duidelijker zijn wat je zoal doet in Blad 'Planning'.
 
Zoals je in dit blad ziet voor ik een artikel nummer in waarna het blad de begintijden en de artikelnaam zelf invult.
Ik vul dan namen in naast de begintijden.
Vaste krachten staan niet in een lijst en moeten niet gekleurd worden.
Payrollers en uitzendkrachten staan wel in de desbetreffende lijsten en krijgen de aangewezen kleur.
Als ik echter een naam van een vaste kracht invul die gedeeltelijk overeen komt met een naam van een payroller of een uitzendkracht, kleurt die naam ook.
Ik hoop dat ik mezelf duidelijk uitgedrukt heb.

Groet, Marco
Hierbij nog een voorbeeld bestand waarin je ziet wat er gebeurt.Bekijk bijlage Werkversie.xlsm
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan