• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cellen ruilen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Abyss

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2005
Ik heb een probleem,

Een voorbeeld; Ik heb in kolom A1 A5 en A9 text staat in B1 B5 en B9 staat ook text, deze text wil ik graag met elkaar ruilen.

Kan dat

Ik begrijp dat ik kolom A zou kunnen kopieeren die ergens anders plaatsen vervolgens kolom b kopieeren die op plaats A zetten ver volgens De oude kolom A oppakken die dan weer op de plaats van B zetten.
maar dat vind ik te veel werk.

Open bijgevoegd bestand maar eens en druk op CTRL-V.

en kijk goed naar de inhoud van de cellen want het gaat razend snel.................. ;) :D
Zoals je mogelijk al vermoedde heb ik een macrootje gemaakt, dus je moet bij het openen wel even kiezen voor "inschakelen van macro's". Doe desnoods "tig" keer achter elkaar CTRL-V, je ziet de tekst dan heen en weer hoppen :D

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Pasja,

Ja een macro had ik ook wel ingedachte maar dit werkt niet helmaal naar wens.
De gegevens die ik wil ruilen worden vanuit een ander sheet onder de al bestaande gegevens geplakt de opmaak van die oudesheet is dus anders (moet ook zo blijven).

De gegevens van A1 t/m A23 al zijn ingevuld (staan goed)
Daar onder vanaf A24 komen dus de nieuwe gegevens die verkeerd omstaan.

Dat is toch wat lastiger dacht ik

Ik dacht eigenlijk dat er wel zoiets zou bestaan als "selecteer de 2 cellen en ruil"

Proberen kunnen we het altijd met een macro.......... is het mogelijk om iets als bijlage bij te voegen ? "Droog" kijken en beelden vormen is altijd net iets lastiger dan wanneer het bestandje op het scherm staat.

Kijk eens naar de actieve cel als je bijgevoegd bestand opent.
Kijk dan eens op blad 1.
Druk, terwijl je op blad 1 staat, weer eens op CTRL-v en kijk waar die "rare" cel terecht komt.....?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ja het ziet eral leuk uit maar het werk toch nog niet helemaal naar wens kijk maar in de bijlage.

Ik heb nieuwe gegevens toegevoegd maar de macro werkt alleen op het gedeelte wat jij heb aangegeven in de macro niet op het nieuwe gedeelte.

Bijlagen

Hoef ik niet eens te openen, weet ik.
Het was ook maar een voorbeeldje. Diezelfde macro uit mijn vorige bericht kun je in het definitieve / serieuze bestand vooraf dus ook "doortrekken" naar cel A12989 tot en met cel D12989 of iets dergelijks. Dan werkt het.........

m.a.w. het macrootje was alleen maar bedoeld om aan te geven dat het op die manier te doen is, tenzij natuurlijk iemand anders een andere oplossing weet.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan