• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cellen slepen en in mailblad van andere tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

buskes

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 jun 2015
Vraagje voor de excel die-hards......
Ik heb heel veel tabbladen met exact dezelfde opmaak, cellenverwijzing enz enz. in elk tabblad staat op elke cel het (in dit geval) bedrag dat ik wil hebben.
Nu wil ik op het main blad per cel van alle tabbladen een overzicht maken.
Dus ik zou graag op mijn mainblad een cel willen selecteren waarin ik "iets" invul zodat van alle tabbladen alleen die cel is geselecteerd en allen diezelfde cellen bij elkaar opgeteld zijn.

Slepen en kopieeren lukt me niet dan krijg ik alleen maar de volgende cel gekopieerd, + van alle tabbladen er al niet bij opgeteld
Wie o wie gaat me deze waarschijnlijk uren durende plak sessie met kans op fouten vergemakkelijken?

alvast bedankt.

Wat wil je zoal op je mailblad hebben en waar moet het naartoe gemaild worden?

Plaats even een voorbeeld excelbestandje.

Zoiets dus

Ik hoef het niet te mailen maar wil 1 duidelijk overzicht hebben wat alle tabbladen bij elkaar opgeteld per cel aan bedrag zijn

=A4 van alle tabbladen bij elkaar opgeteld
=B6 van alle tabbladen bij elkaar opgeteld
=D18 van alle tabbladen bij elkaar opgeteld

=H17 van alle tabbladen bij elkaar opgeteld

Laatst bewerkt:
=SUM(Sheet1:Sheet10!A4)
Waarin Sheet1 het eerste sheet is en Sheet10 het laatste
Alle getallen van alle sheets (cel A4) tussen 1 en 10 worden dan opgeteld.

dankjewel Popipipo

het lijkt dan goed te komen, maar handig als altijd zijn de tabbladen allemaal andere namen, moet ik deze dan wel zij het eenmalig allemaal intypen?

en de tabbladen zijn niet opeenvolgend genummerd, en bevatten getalen en een min teken.............:rolleyes:

Laatst bewerkt:
Probeer niet snel een antwoord te krijgen. Maar probeer te begrijpen hoe je het kan toepassen. Vandaar het linkje in #4

Hoewel niet van toepassing op jouw celbereik doet dit ook wat.
Code:
=SOM(Blad2:Blad3!A1:A2)
:)

tabbladen zijn niet opeenvolgend genummerd, en bevatten getalen en een min teken
Dat maakt allemaal niet uit
Alleen de naam van het eerste en de naam van het laatste tabblad staat in de formule.
De tabbladennamen er tussen hoeven niet in de formule vermeld te worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan