Hallo,
Momenteel ben ik bezig met het creëren van een totaal overzicht van het aantal uren, vakantiedagen, omzet etc per werknemer. Het vervelende is dat deze gegevens allemaal uit losse exportbestanden moeten worden gehaald en dat dit voorheen altijd handmatig gebeurde, iets wat erg veel werk kost.. Nu heb ik het idee dat dit best eenvoudig op automatische wijze kan worden gedaan met VBA, alleen mis ik zelf de kennis van VBA om dit goed te doen.
Ik zie de macro een beetje als volgt voor me: als maand in het totaal overzicht overeenkomt met maand in het exportbestand zoek dan naar bijvoorbeeld declarabel en plak deze cel in het totaal overzicht. Reden dat hij eerst moet zoeken of er bijvoorbeeld een 'mei 2019" is omdat je ook de macro al moet kunnen laten draaien in bijvoorbeeld februari.
Mocht iemand mij een beetje op weg kunnen helpen zou mijn dank groot zijn! :d
Momenteel ben ik bezig met het creëren van een totaal overzicht van het aantal uren, vakantiedagen, omzet etc per werknemer. Het vervelende is dat deze gegevens allemaal uit losse exportbestanden moeten worden gehaald en dat dit voorheen altijd handmatig gebeurde, iets wat erg veel werk kost.. Nu heb ik het idee dat dit best eenvoudig op automatische wijze kan worden gedaan met VBA, alleen mis ik zelf de kennis van VBA om dit goed te doen.
Ik zie de macro een beetje als volgt voor me: als maand in het totaal overzicht overeenkomt met maand in het exportbestand zoek dan naar bijvoorbeeld declarabel en plak deze cel in het totaal overzicht. Reden dat hij eerst moet zoeken of er bijvoorbeeld een 'mei 2019" is omdat je ook de macro al moet kunnen laten draaien in bijvoorbeeld februari.
Mocht iemand mij een beetje op weg kunnen helpen zou mijn dank groot zijn! :d