• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Celverwijzing naar ander Excel bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

louis0103

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2014
Hoi,

Ik wil graag een celverwijzing maken van het ene Excel bestand naar het andere. Nu type ik in bestand 1 in een cel de formule: =Vlookup($A2;
en vervolgens ga ik naar het andere excel bestand 2 om daar gegevens van te selecteren. Soms is het wel mogelijk om dan de gegevens uit het andere bestand te selecteren, en ik krijg dan; =VLOOKUP($A5;'[To be ordered DC UAE .xlsx]Sheet1'!$A$5:$J$25; Dit werkt dus prima.

Maar het komt ook soms voor dat ik geen gegevens uit een ander bestand kan selecteren. Dus als ik in bestand 1 =Vlookup($A2; type en ik ga naar bestand 2 om cellen te selecteren, dan is dit niet mogelijk. Er wordt niet automatisch een verwijzing gemaakt naar bestand 2. Iemand enig idee hoe dit kan?

kan je ze posten met duidelijke uitleg wat je wil bereiken,waarschijnlijk foutje in je formule.

Het gaat niet zozeer om de formule. Maar het gaat erom dat als ik in bestand 1 bijvoorbeeld invul: =sum( en dan naar bestand 2 ga om bijv. cel H2 t/m H5 te selecteren dan lukt dit niet. Ik selecteer dan de cellen H2 t/m H5 in bestand 2 maar deze worden niet doorverwezen naar bestand 1. Wanneer ik de cellen in H2 t/m H5 selecteer dan krijg ik niet de stippellijntjes die je normaal hoort te krijgen maar een doorgetrokken lijn...

Snap je wat ik bedoel? Het is nogal lastig uit te leggen.

Zie het voorbeeld in bovenstaand bestand. Ik krijg dus de doorgetrokken zwarte lijn ipv de streepjeslijn die je hoort te krijgen als je iets selecteert vanuit een ander bestand.

Soms lukt het me wel om van het ene bestand naar het andere te verwijzen maar soms niet...

Ja dat klopt dat het soms moeilijk uit te leggen is wat je bedoeld, daarom met een voorbeeld maakt alles veel duidelijker, in bijlage een voorbeeld zoals ik je denk begrepen te hebben.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan