Ik zit met het volgende probleem:
De centerspeakers van m'n 5.1 surround headset geven geen geluid (zijn niet kapot), en de front speakers geven crappy en heel zacht geluid...
De subwoofer en rear speakers geven wel goed geluid. Ook in spellen (waar ik 3D sound/ EAX heb ingesteld) werkt de center niet en de front crappy/zacht.
Het gaat om:
1. Medusa 5.1 Surround headset http://www.gadgetsville.co.uk/images/Medusa%205.1%20Surround%20Headset.jpg
2. E-tech CMI8738/C3DX PCI geluidskaart (ondersteunt 5.1)
Aansluiting:
- gele jack (sub/center) in gele 'sub/center' ingang
- zwarte jack (rear) in zwarte 'rear' ingang
- groene jack (front) in groene 'front' ingang
Deze 3 stekkers gaan naar een decoder (zie link boven) en van daar naar m'n 5.1 headset
Instellingen:
- ik heb de onboard sound van het mobo in de bios uitgeschakeld
- de instellingen die je via het driverprogramma kunt veranderen staan op 6CH audio / 5+1 sound
- Geluid & geluidsapparaten/Geavanceerd staat ingesteld op 5.1 Surround-sound luidsprekers
- Geluid & geluidsapparaten/Audio staat ingesteld op C-media Wave Device (enige optie)
- alle volumeschuiven staan op max en ook niet op 'dempen'
- nieuwste sounddriver is geinstalleerd
- heb ook line-in voor sub/center geprobeerd maar dan werkte de sub niet (center wel)
- heb ook mic voor sub/center geprobeerd maar dan werkte zowel center/sub niet
- heb ook line-in voor front geprobeerd maar dan was het geluid even crappy en zacht als in de groene front ingang
- heb elke keer bij elke wijziging ge-reboot.
Wie kan mij helpen??
BVD !!
De centerspeakers van m'n 5.1 surround headset geven geen geluid (zijn niet kapot), en de front speakers geven crappy en heel zacht geluid...
De subwoofer en rear speakers geven wel goed geluid. Ook in spellen (waar ik 3D sound/ EAX heb ingesteld) werkt de center niet en de front crappy/zacht.
Het gaat om:
1. Medusa 5.1 Surround headset http://www.gadgetsville.co.uk/images/Medusa%205.1%20Surround%20Headset.jpg
2. E-tech CMI8738/C3DX PCI geluidskaart (ondersteunt 5.1)
Aansluiting:
- gele jack (sub/center) in gele 'sub/center' ingang
- zwarte jack (rear) in zwarte 'rear' ingang
- groene jack (front) in groene 'front' ingang
Deze 3 stekkers gaan naar een decoder (zie link boven) en van daar naar m'n 5.1 headset
Instellingen:
- ik heb de onboard sound van het mobo in de bios uitgeschakeld
- de instellingen die je via het driverprogramma kunt veranderen staan op 6CH audio / 5+1 sound
- Geluid & geluidsapparaten/Geavanceerd staat ingesteld op 5.1 Surround-sound luidsprekers
- Geluid & geluidsapparaten/Audio staat ingesteld op C-media Wave Device (enige optie)
- alle volumeschuiven staan op max en ook niet op 'dempen'
- nieuwste sounddriver is geinstalleerd
- heb ook line-in voor sub/center geprobeerd maar dan werkte de sub niet (center wel)
- heb ook mic voor sub/center geprobeerd maar dan werkte zowel center/sub niet
- heb ook line-in voor front geprobeerd maar dan was het geluid even crappy en zacht als in de groene front ingang
- heb elke keer bij elke wijziging ge-reboot.
Wie kan mij helpen??
BVD !!