Chatbox dmv php

Status
Niet open voor verdere reacties.

indexspelen

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2008
Ik zou graag zelf een chatbox voor mijn domein maken,
niet eentje die je gratis van een andere site krijgt.

Ik heb al een shoubox met php gemaakt, en ik vroeg me af of een chatbox wel mogelijk was met php.
Dus mijn vraag:
Kan je een chatbox maken met php, en zoniet, met welke scripttaal dan?

Alvast bedankt ;)

dat lijkt me wel. Anders kun je de tekst niet opslaan. Misschien kun je het wegschrijven naar txt filetje maar ik zou toch voor een database gaan

Je kan het misschien ook met een xml tekst bestand oplossen en daar telkens naar weg te schrijven want altijd een query uitvoeren als er iets gezegd wordt is ook een niet echt efficiente oplossing

Of je nou naar een database of een XML file schrijft, het blijft wegschrijven ;)

Kun je beter een database nemen :)

Je kunt het beste PHP in combinatie met AJAX doen, dan hoef je niet de hele tijd de pagina te verversen.

http://www.phphulp.nl/php/scripts/5/326/ zag er wel goed uit, maar te ingewikkeld om te gebruiken zonder goede tutorial van xmlhttprequest.

Natuurlijk moet er ook een database mee gemoeid zijn,
dat lijkt me het beste, en ook het makkelijkste.

Mijn grote probleem is eigenlijk dat het bericht er onmiddelijk in moet, zodat de pagina niet refresht moet worden, ( dat is dus het verschil tussen een shout- en chatbox ).

Jammer genoeg weet ik ook niks van AJAX af,
mijn kennis beperkt zich tot Html, Css & Php.
Misschien maar eens op zoek gaan naar een tutorial.

Bedankt allemaal voor jullie reacties.

( Als je toevallig een link weet waar dit perfect uitgelegd staat hoe je dit moet doet :D -> Post hem hieronder )

Het probleem bij het zien wat anderen doen, is dat PHP zijn verbinding met de server sluit, zodra het document is afgeleverd...
Dus dan heb je geen verbinding meer met andere gebruikers.

De enige oplossing is om met AJAX (javascript, basically) afentoe de gebruiker zonder dat hij het weet informatie naar de server te laten sturen, zodat je een nieuwe PHP verbinding kunt openen om nieuwe informatie op te halen.

Daarvoor moet je wel het eea van Javascript weten, anders ga je er niet komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan