chatten zonder fratsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

de muziekleraar

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2002
Berichten
346
ik zoek een chat-progje zonder al die grafische poespas, dus alleen om te chatten.
Heeft iemand een goede tip?
 
ik neem dus aan dat je iets anders bedoelt dan die live messenger die ik er met mijn duffe kop heb opgezet, want daar word ik helemaal gek van. Ik krijg die geluiden bijvoorbeeld niet uit
 
Laatst bewerkt:
Als je het over echt chatten hebt dan heb je het over irc.
irc staat voor internet relay chat.
je kan op irc met xchat, mirc .
Bij messenger praat je eigenlijk met bekende mensen, de mensen van wie je het email adres ingegeven hebt kunnen met je chatten.
Bij irc ga je chat rooms,

Maar ik neem aan dat je gewoon op het msn netwerk wil, ik vind gaim wel een mooi alternatief, met deze tool kan je trouwens meerdere account van msn, jabber, yahoo, etc tegelijk gebruiken
 
Laatst bewerkt:
ik wil inderdaad op een eenvoudige manier met iemand berichtjes uitwisselen. Nu doen we dat via msn, maar ik wil van de toeters en bellen af en een ander netwerk zou ook goed zijn. Ik heb gaim geïnstalleerd, maar ik krijg bij opstarten de melding dat mijn hotmailadres de verbinding heeft verbroken. Melding van notification server: (lang nummer) schrijffout. en ik krijg het schermpje om opnieuw aan te melden.
Moet ik overigens nu een nieuw topic beginnen of kunnen we hier door?
 
als je het hotmail adres wil gebruiken moet je zowiezo in gaim msn selecteren.
 
een ander netwerk kan niet !!!!!!
Als je met vrienden wil babbelen die msn gebruiken, dan moet je msn gebruiken.

PS we kunnen hier door, het gaat nog altijd over hetzelfde, en jij bent de topic starter dus je kan het topic duwen in de richting die je wil.
 
okee, dan blijf ik met de vraag zitten waarom gaim niet met mijn msn inlog-gegevens (=hotmailadres) lijkt te werken.

Voor alle duidelijkheid: ik wil chatten met één persoon, zonder geluidjes en grafische grappen en wij willen eventueel ook met zijn tweeën naar een ander netwerk of programma
 
Laatst bewerkt:
We hebben er zelf iets op gevonden: de chat optie in G-mail, alleen tekst en je kunt het geluid uitzetten!
 
gmail is inderdaad mooi, gewoon in de browser chatten je hoeft niets te installeren. En je kan het direct op elke computer draaien die met internet verbonden is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan