CHDSK: Hoe kom ik ervanaf?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0175

Banned
Lid geworden
21 feb 2007
Berichten
507
Telkens als ik de pc opstart voert hij een 1 of andere controle uit CHDSK ofzo. Ik laat deze controle gewoon afdraaien maar hij komt telkens weer terrug, hoe geraak ik ervanaf?

Oja nog een vraag: Als ik iets aan mijn iTunes Biblotheek wil toevoegen gaat hij naar de map:
C:\Documents and Settings\Gebruiker\Mijn documenten\Mijn Itunes muziek ik wil graag dat ik dan gelijk de map C:\iPod
krijg hoe krijg ik dit voormekaar? Ik kan wel snellkopelingen dumpen in: C\Documents and Settings\Gebruiker\Mijn documenten\Mijn Itunes muziek maar wil liever dat ik gelijk die C:\iPod map te zien krijg.
 
Laatst bewerkt:
Hoi !

Rechtsklikken op de schijf die gecontroleerd wordt, eigenschappen - tabblad extra - schijfcontrole - 2 vinkjes plaatsen.

Als het je C-schijf is krijg je de vraag of je de schijfcontrole wilt doen bij een nieuwe opstart.

Kies daarvoor en start opnieuw op.

Nu zl de schijfcontrole worden uitgevoerd en tevens alle evt. fouten hersteld.

Als het goed is komt de melding niet meer terug.

Anders de HDD controleren met een tooltje van de fabrikant.
Staan ook allemaal op UBCD: http://www.ultimatebootcd.com/download.html


Greetz,

Harry.
 
1. click on your start menu and open the run dialog.
2. type "cmd" and return (note: dont enter quotes)
3. Next type "fsutil dirty query c:" (note: dont enter quotes)
4. If the return message indicates that the volume is dirty go to step 5
5. Next type "chkdsk c: /f /x" (note: dont enter quotes)
6. After that finshes repeat step 3.
7. If it is no longer dirty then reboot and you should notice no more
ckdisk.
 

Ik heb het al heel vaak gezegt,: Kan het mischien in het nederlands daarnaast wil ik niet met het bestuurings systeem gaan lopen kl*ten.
 
Nou, ik heb je naam nu in mijn geheugen gegrift, wel moeilijk bij die duizenden gebruikers, maar goed, en zal het nooit meer in het Engels doen, of leer het gewoon.:rolleyes:

Overigens is Engels de voertaal in de ICT wereld.:cool:

En waar heb je het over, niet kl*ten in het besturingssysteem, hoe wil je het dan oplossen? met toverspreuken?

Leesvoer, in het Nederlands.
 
Hoi !

Ga lekker op vakantie, maar ik zou niet naar een Angelsaksisch land gaan !

De meeste links in de PC-wereld zijn nu eenmaal Engels, of je het leuk vindt of niet !

Als je het vriendelijk vraagt willen we het best voor je vertalen, hoor !


Prettige vakantie,

Greetz,

Harry.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan