Check disk werkt niet op Flaptop hdd met bad sectors

Status
Niet open voor verdere reacties.

koozie<3

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2006
Bad sector op hdd, Image failed?

Hallo,

Ik zit hier met een laptop met wat bad sectors op de Hardeschijf.
Een check voor bad sectors werkt vreemd genoeg niet. Ik krijg een foutmelding en wordt vervolgens gevraagd of ik deze "task" wil "schedulen". Windows kan dit pas doen, deze check, als windows opnieuw opgestart is..maar dan doettie nog niks. Enfin dat is niet mijn vraag.

Ik probeer er nu een image van te maken zodat er geen data verloren gaat..maar dat mislukt?!? en dat is niet de bedoeling want ik wil wel alle data behouden..

Ik probeer de image te maken met Norton Ghost 9.
hij zegt dat hij een x aantal sectors niet kan lezen..
zou dit komen door de bad sectors op de hdd? en zo ja..wat kan ik hier aan doen?
Is de data nog veilig op te bergen?

Ik groet!

Hallo,

Ik heb een laptop met daarin een Hardeschijf (:p )
Deze heeft bad sectors..
Nu wil ik een check gaan doen of de schijf errors heeft.
(CHKDSK).
Dit werkt niet..als ik op start druk om de check te starten geeft deze aan dat het toegang nodig heeft tot belangrijke bestanden en daarvoor eerst windows opnieuw op moet starten..tevens wordt mij gevraagd of ik deze task wil schedulen zodat deze begint nadat ik opnieuw heb opgestart.

Wat kan ik doen zodat ik WEL kan controleren of er fouten op de schijf zitten ZONDER dat ik windows opnieuw moet opstarten en steeds maar weer die melding krijg.
(je kan er vanuitgaan dat ik het verschillende keren heb geprobeerd om Windows opnieuw op te starten :p )

Ik groet!

Ik heb je beide topics samengevoegd, deze hebben alles met elkaar te maken, het zou verwarrend worden als deze 'los' blijven staan.

Ow haha, ik dacht juist laat ik deze 2 eens splitsen zodat het niet te druk wordt met vragen in 1 topic :p .

Toch bedankt voor de verbetering :) .

Groeten!

Hallo !

Is je OS WinXP ?

Dan: Opstarten met de WinXP-CD, kiezen voor "R", in de recoveryconsole achter de prompt "chkdsk /r" intrommelen (zonder ") en dan enter.

Succes,

Harry.

Hoe bedoel je in de recovery console?
is dat een scherm wat je krijgt nadat je op r hebt gedrukt als je op hebt gestart met de cd?
Zoja..is het zeker dat je dan een soort command prompt krijgt?
Heb pas 1 of 2 keer met repair gewerkt bij windows dus weet niet zo goed wat ik moet doen.

En is het niet gewoon een HDD fout? Ik dacht altijd dat als een hdd "bad sectors" had dat het aan de hdd lag en niet aan Win XP?

Heb voor de zekerheid maar een nieuwe HDD besteld want volgens HP had de HDD die in de laptop zat maar 1 jaar garantie..laptop is 21-06-2005 gekocht dus de 1 jarige garantie is er al af. Ik zelf dacht altijd dat er op Laptop HDD's een langere termijn garantie opzat maargoed :p .

Ik ga wel wat proberen, dank voor je tip :)

Ik groet!

Gooi die schijf weg:( , en wacht op de nieuwe, het wordt alleen maar erger en erger:evil: , en dan ga je er aan erger en.:) :D

Smily modus.

Heb net een nieuwe hdd opgehaald.
Hoop dat het goed zal gaan haha.

Alsnog bedankt voor alle reacties en tips :thumb:

Ik groet!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan