ewaldmauritz
Gebruiker
- Lid geworden
- 19 okt 2011
Ik heb een bestand (zie bijgevoegd bestand) waarin in bereik B2:B11;B13:B22;B24:B33 geen lege cellen mogen voorkomen. Nu had ik al een en ander met validatie geprobeerd, maar dat geeft niet het gewenste effect. Wil de validatie werken dan moet je eerst de cel activeren. Gebruikers zullen dat uiteraard niet doen en daardoor de foutmelding nav de validatie ook niet zien.
Nu wilde ik het oplossen door te checken of het aantal argumenten in het bereik B2:B11;B13:B22;B24:B33 ongelijk is aan het aantal argumenten in bereik A2:A11;A13:A22;A24:A33. In dat geval zou er een MsgBox moeten komen met de waarschuwing dat er onvoldoende gegevens zijn ingevoerd. Dit bouw ik dan in een bestaande macro in. Zijn de aantallen argumenten gelijk dan kan de macro worden vervolgd. Zo niet, dan moet de macro stoppen, zodat de gebruiker de mogelijkheid krijgt om de gegevens aan te vullen.
Kan iemand voor helpen met de VBA code hiervoor?
Nu wilde ik het oplossen door te checken of het aantal argumenten in het bereik B2:B11;B13:B22;B24:B33 ongelijk is aan het aantal argumenten in bereik A2:A11;A13:A22;A24:A33. In dat geval zou er een MsgBox moeten komen met de waarschuwing dat er onvoldoende gegevens zijn ingevoerd. Dit bouw ik dan in een bestaande macro in. Zijn de aantallen argumenten gelijk dan kan de macro worden vervolgd. Zo niet, dan moet de macro stoppen, zodat de gebruiker de mogelijkheid krijgt om de gegevens aan te vullen.
Kan iemand voor helpen met de VBA code hiervoor?