Checkboxes valideren met gedragingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

maykelvl

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2008
Ik heb een formulier gemaakt en dit formulier gevalideerd met de gedragingen-functie van dreamweaver. Nu wordt er wel de tekstvelden gevalideerd, maar de checkbox die ik erin heb staan, kan niet worden gevalideerd. De code die ik hiervoor gebruik is als volgt:
PHP:
<script type="text/javascript">
<!--
function MM_validateForm() { //v4.0
  if (document.getElementById){
    var i,p,q,nm,test,num,min,max,errors='',args=MM_validateForm.arguments;
    for (i=0; i<(args.length-2); i+=3) { test=args[i+2]; val=document.getElementById(args[i]);
      if (val) { nm=val.name; if ((val=val.value)!="") {
        if (test.indexOf('isEmail')!=-1) { p=val.indexOf('@');
          if (p<1 || p==(val.length-1)) errors+='- '+nm+' moet een geldig emailadres bevatten.\n';
        } else if (test!='R') { num = parseFloat(val);
          if (isNaN(val)) errors+='- '+nm+' must contain a number.\n';
          if (test.indexOf('inRange') != -1) { p=test.indexOf(':');
            min=test.substring(8,p); max=test.substring(p+1);
            if (num<min || max<num) errors+='- '+nm+' must contain a number between '+min+' and '+max+'.\n';
      } } } else if (test.charAt(0) == 'R') errors += '- '+nm+' is vereist.\n'; }
    } if (errors) alert('Corrigeer uw invoer:\n'+errors);
    document.MM_returnValue = (errors == '');
} }
//-->
</script>
Kan iemand mij helpen, zodat de che ckbox wel wordt gevalideerd? Heeft iemand hier een code voor?

Laatst bewerkt door een moderator:
Het idee van een checkbox is toch dat hij aan of uit staat? Dat zijn ook meteen de enige twee mogelijkheden, dus ik zie niet in waarom je hem zou moeten valideren. Maar misschien mis ik iets?

Klopt, maar als de checkbox niet is aangevinkt, dan moet er een foutmelding komen dat deze namelijk wel aangevinkt moet worden. Hoe kan ik dat in dit script erin zette dat hij die waarschuwing geeft?

ah natuurlijk, een accepteer de voorwaarden of iets dergelijks.

Of een checkbox is aangevinkt of niet kun je vinden met checkbox.checked. Is false als de checkbox niet is aangevinkt, anders true :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan