Hallo allemaal :thumb:
Ik heb een tabel in SQL gemaakt. In deze tabel staan allemaal namen met een ID.
Ik wil deze tabel gebruiken op per naam een checkbox te generen. Elke naam moet dus een eigen checkbox krijgen.
Als iemand dan een checkbox afvinkt (1 of meer) wordt het resultaat naar een tabel geschreven.
Ik heb al zoiets:
employees_id is de id van de naam. name drukt hij af achter de checkbox.
Het verschijnt wel op het scherm... een checkbox met een naam die uit de database komt. Maar er wordt niks verstuurd naar de database.
Met dit stuk code probeer ik de id's in de database te inserten. Maar het lukt niet.
Iemand een idee?
Ik heb een tabel in SQL gemaakt. In deze tabel staan allemaal namen met een ID.
Ik wil deze tabel gebruiken op per naam een checkbox te generen. Elke naam moet dus een eigen checkbox krijgen.
Als iemand dan een checkbox afvinkt (1 of meer) wordt het resultaat naar een tabel geschreven.
Ik heb al zoiets:
PHP:
$sql = "SELECT * FROM cc_employees";
if(!$res = mysql_query($sql))
{
trigger_error(mysql_error().'<br />In query: '.$sql);
}
elseif(mysql_num_rows($res) == 0)
{
echo 'Geen resultaten gevonden';
}
else
{
while($row = mysql_fetch_assoc($res))
{
echo '<input type="checkbox" name="employees_id"="'.$row['employees_id'].'">'.$row['name'].'</option>';
}
}
?>
</select>
employees_id is de id van de naam. name drukt hij af achter de checkbox.
Het verschijnt wel op het scherm... een checkbox met een naam die uit de database komt. Maar er wordt niks verstuurd naar de database.
Met dit stuk code probeer ik de id's in de database te inserten. Maar het lukt niet.
PHP:
<?php
mysql_connect("localhost", "root");
mysql_select_db ("cockpitcheck")
or die ("fout");
$employee_id = $_POST['employees_id'];
$query= "INSERT INTO cc_check_employees (employees_id) VALUES ('$employee_id')";
$result = mysql_query($query) or die (mysql_error());
?>
Iemand een idee?