Chello datagebruik

Status
Niet open voor verdere reacties.

DarkZen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2001
Berichten
2.612
Hoi,

Kreeg 9-6 een mailtje van chello over m'n datagebruik.
Kort samengevat kwam het 1e mailtje op dit neer:

"De hoeveelheid data die u op dit moment heeft verbruikt is ruim over de helft
van de hoeveelheid die UPC als overmatig voor uw abonnement heeft vastgesteld."

11-06 weer een mailtje (2 dagen later)

"De hoeveelheid data die u op dit moment heeft verbruikt is enkele percentages
verwijderd van de hoeveelheid die UPC als overmatig voor uw abonnement heeft
vastgesteld."

op 9-6 stond ik op 36 GB en 2 dagen later dus op 38 GB (volgens datagebruik.chello.nl)

Ik ben het met ze eens dat ik te veel download maar vind het overdreven dat ze 2 GB verder opeens gaan praten dat ik al zowat bij het limiet ben. Ik vind dat beide mailtjes elkaar een beetje tegenspreken.
Wat vinden jullie ervan?
 
Bel ze op en vraag wat ze bedoelen met ruim over de helft.
 
Ik weet niet welk abonnement je van Chello hebt, maar ik kan helaas niks vinden, over welke hoeveelheid ze precies aanhouden.

Ik heb zelf al een jaar of vijf Chello Classic, heb nog nooit een brief/E-mail gehad, over het overschrijden van het limiet.
Nou staat de pc meestal 24/7 te downloaden.

Voor zover ik weet is er voor Chello classic en Chello plus een Acceptable Use Policy.
Geen vast datalimiet dus.
 
Maar zoals ik begrepen heb is de limiet voor classic 40GB en plus 80GB.
ziet er naar uit dat ik nog maar 30 GB mag downen zit al op 49 GB.loopt wel op met dvd's van torrents
 
Hm, je moet het ook wel erg bont maken wil je meer dan 40/50 gb per maand downloaden?

Ik kan wel zeggen dat wij hier regelmatig grote bestanden binnenhalen en we komen meestal rond de 25 ~ 35 gb per maand.

Maar idd, je haalt een DVDtje binnen en je zit zomaar op 8 gb per dag. (ok ok.. 2 DVD'tjes.. :eek:).
 
En dan maar nagaan dat mijn datalimiet 5 GB is :(
 
Geplaatst door mcproductions



werkt hier niet..........

nooit gedaan ook:confused:

Kun je niet op die site zelf komen of zijn je login gegevens misschien incorrect?
 
Chello z'n inlogsystemen hebben moeite met wachtwoord met "rare" tekens erin als !@. enz.

Sinds wij een nieuw account hebben en dus een ander wachtwoord werkt alles prima :thumb:

Btw, die datagebruik site niet al te serieus nemen.. t verschilt soms nogal met wat je echt download ;)
 
Misschien zeg ik dit ten overvloede, maar denk eraan dat wanneer je braaf met bijvoorbeeld torrents, een 1:1 deelverhouding zou halen, die upload ook gewoon bij je dataverkeer wordt opgeteld.

Poekie
 
thnx voor de reacties, zo te lezen ben ik niet de enige die regelmatig "wat binnenhaalt".
Gebruik inderdaad ook bittorent die 24/7 aanstaat (nu niet meer dus) en ik zal mn downloadgedrag maar wat aan moeten passen dan deze maand, ik zal het alleen bij browsen houden. Het EK is dus toch op het juiste moment :).

Ik heb een Chello Classic abbonement, vorige maand stond de teller op 55 GB en toen heb ik geen mailtje gehad.

Helaas bellen we ook via UPC dus dan zit ik aan chello vast anders was ik allang overgestapt naar een ADSL abbonement.
 
vervolg 3 vragen chello en data Limiet chello

Ben net lid van Chello en kreeg ook een mail met de tekst:

De vastgestelde grens van chello light ruim is overschreden. De hoeveelheid data die u op dit moment heeft verbruikt is meer dan de hoeveelheid die voor chello light is vastgesteld.


vragen:
1. Wat kan ik nog wel doen en wat niet ( ben vrij onervaren !)
2. Moet ik nog overstappen op ADSL en chello afzeggen ?
3. Zal ik overstappen naar classis versie ?

Hebben jullie ervaringen, tips, links, Ben al op datverbruik.nl geweest en heb antwoorden darkzen gelezen. gr. RBL:eek:
 
Overstappen op ADSL is sowieso een goede keuze omdat Chello niet altijd even stabiel en snel is :)

Chello light heeft als ik me niet vergis een datalimiet van 1gb per maand. Dit houdt in dat je ongeveer 1 film, een paar MP3 albums en nog wat programma's kan downloaden en er dan alweer overheen zit.

De overstap naar Chello Classic is ook een goede optie aangezien hier geen hard limiet op zit (ik download 40 gb/m zonder probleem).
 
info over chello en bedankt

He bedankt, hier kan ik wat mee !!!:)
heb als nieuw lid meteen een nieuwtje: of weten jullie dat al ??? :D UPC gebeld en blijkt dat sinds gisteren ( 9 juli) versie light geen data limiet meer te hebben ! Nu heb ik dus geen data limiet meer en kan mijn waarschuwingsmail weggooien ?? Fear Use policy ? wat is de max ???

gr. RBL
 
Re: info over chello en bedankt

Geplaatst door RBL
He bedankt, hier kan ik wat mee !!!:)
heb als nieuw lid meteen een nieuwtje: of weten jullie dat al ??? :D UPC gebeld en blijkt dat sinds gisteren ( 9 juli) versie light geen data limiet meer te hebben ! Nu heb ik dus geen data limiet meer en kan mijn waarschuwingsmail weggooien ?? Fear Use policy ? wat is de max ???

gr. RBL

:) :D :p :thumb: :love: :cool: Wat een goed nieuws:thumb: Voor de zekerheid zelf ook UPC nog even gebeld:eek: , en het klopt.

Kijk, dan gaan we internetten

Groetjes

Poekie
 
Wat een beetje concurrentie al niet vermag....

Veel plezier met je dvd's

Frans
 
Re: Re: info over chello en bedankt

Geplaatst door poekie


:) :D :p :thumb: :love: :cool: Wat een goed nieuws:thumb: Voor de zekerheid zelf ook UPC nog even gebeld:eek: , en het klopt.

Kijk, dan gaan we internetten

Groetjes

Poekie

en idd op de site staat de data limiet ook niet meer vermeld:

chello light heb je al voor € 32,95 per maand, en dan krijg je:
• een breedband internet aansluiting
• een eigen homepage
• 1 e-mailadres en 5 aliassen
• exclusieve toegang tot de chello portal met o.a. een zoekmachine, leuke games, actueel nieuws en sport
• gratis gebruik van chello quickfix - het handige hulpprogramma van chello, waarmee je snel de meeste problemen kunt oplossen

Technische specificaties:
eigen homepage maximaal 10 MB
aantal e-mailadressen 1
aantal aliassen 5
grootte mailbox maximaal 10 MB
max. grootte per e-mail 5 MB
upload snelheid 256 Kbps
download snelheid 1024 Kbps
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan