Chello datagebruik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Fear use policy is een vaag "limiet" wat providers gebruiken. De ene keer is het 50 gb, de andere keer kan je zo 150 gb binnenhalen.

Ikzelf heb nog nooit een waarschuwing gehad, maar misschien komt dat omdat ik in een dorp woon waar niet extreem veel gebruikers zijn (zoals in bijv Amsterdam en die steden).

Havefun zonder limiet ;)
 
Dank aan BrEeZeR

BrEeZeR wilde je al bedanken via een mail, maar ben geen ver. lid, dus kon niet. Hierbij, wat een super site en thx !!!:D

Datalimiet werd door UPC uitgelegd als: zoals je nu bezig bent en daar geen veranderingen in komen is het oke. Anders stoor je het internet verkeer ! Ik heb tot nu toe maar 2 gb. binnen gehaald ?? Terwijl jullie het hebben over 20/ 30/ 40.... :eek:

DVD heb ik nog niet, cd wel.

gr. RBL
 
LET OP: De datalimiet op Chello light gaat er pas volgende maand af! Ik ben vrolijk gaan downloaden, en nu ben ik toch weer teruggezet naar telefoonsnelheid:mad:

Poekie
 
Geplaatst door poekie
LET OP: De datalimiet op Chello light gaat er pas volgende maand af! Ik ben vrolijk gaan downloaden, en nu ben ik toch weer teruggezet naar telefoonsnelheid:mad:

Poekie

Dit blijkt dus niet helemaal te kloppen. De limiet is er dus wel reeds af, althans dat zeggen ze. De fair use policy voor light ligt dus blijkbaar ergens rond de 2.5, 3 gig, want met 4 gig had ik de grens al ruim genoeg overschreden om me zo goed als af te sluiten. ( de snelheid ligt nu ver onder telefoonmodemsnelheid) Dus wees gewaarschuwd en stap zo snel mogelijk over op adsl.

groet

Poekie
 
Welke ADSL ???

Hi there

Bedankt voor je info !!! Ben net lid van chello en heb gisteren tot 20.00 uur op een monteur gewacht !!!, niemand :(. Dus, kan nog overstappen naar ADSL ! Doen ??? En welke raad je me aan ? Heeft iemand ervaring met overstappen naar ADSL binnen een maand ???

gr. en dank:8-0:

ps. Hoort dit bericht hier ?? zo niet, laat het me weten
 
Re: Welke ADSL ???

Geplaatst door RBL
Hi there

Bedankt voor je info !!! Ben net lid van chello en heb gisteren tot 20.00 uur op een monteur gewacht !!!, niemand :(. Dus, kan nog overstappen naar ADSL ! Doen ??? En welke raad je me aan ? Heeft iemand ervaring met overstappen naar ADSL binnen een maand ???

gr. en dank:8-0:

ps. Hoort dit bericht hier ?? zo niet, laat het me weten

Nou, ik zit nog bijna een jaar aan Chello vast dus ik heb me nog niet verdiept in de adsl aanbieders. Wel zou xs4all erg goed zijn.

Poekie
 
Chello of Adsl

Kun je niet eerder opzeggen ?? of kost dat te veel ?? kga zoeken naar xs4all, etz. thx again. Succes dan met chello !:thumb:
 
Re: Chello of Adsl

Geplaatst door RBL
Kun je niet eerder opzeggen ?? of kost dat te veel ?? kga zoeken naar xs4all, etz. thx again. Succes dan met chello !:thumb:

Je kan wel eerder opzeggen, maar dan betaal je gewoon het volle maandbedrag door tot het einde van het jaar:( maar dan zonder verbinding.
Ik ga nu naar het chello service
center even een paar werknemers afrossen:cool:
 
succes

Succes, ze zitten er prima bij in hun nieuwe blauwe outfits en gerestylde balie. Ben er gisteren geweest en ik ben nog aan het bijkomen. Heb je weer problemen met iets ?? Laat het weten, dat geeft mij weer info voor later. :thumb:
 
weer een email van UPC ????

Hi there

Nu snap ik het echt niet meer !!! Na 1e email van UPC gebeld, antwoord: geen datalimiet, mail als onverstuurd beschouwen !!! Oke, gedaan......... en nu:

Met deze e-mail willen wij u nogmaals informeren over uw dataverkeer. Wij constateren dat uw dataverkeer veel meer is dan de vastgestelde grens van chello light, ondanks onze eerdere waarschuwing deze maand.

????????:8-0: Misschien ga ik vandaag ook richting UPC. Wie geeft raad ?? thx.

:eek: ben dus bij chello gebleven ipv adsl (STOM)
 
vervolg upc

extra info: heb chello light en zit op 2,8 gb na ongv. 4 weken !!!!

gr. RBL:confused:
 
Geplaatst door poekie


Dit blijkt dus niet helemaal te kloppen. De limiet is er dus wel reeds af, althans dat zeggen ze. De fair use policy voor light ligt dus blijkbaar ergens rond de 2.5, 3 gig, want met 4 gig had ik de grens al ruim genoeg overschreden om me zo goed als af te sluiten. ( de snelheid ligt nu ver onder telefoonmodemsnelheid) Dus wees gewaarschuwd en stap zo snel mogelijk over op adsl.

groet

Poekie

Hate to say I to told you so.:(
 
Waar je ook op moet letten, is dat ze bij Chello kijken naar een gemiddelde. Als je dus in week 1 van de maand bijv. 2.5 gig down- en upload, dan gaan zij er van uit dat je dat iedere week van plan bent en dus aan het einde van de maand uit zal komen op ongeveer 10 gig. Dan zullen ze je bij voorbaat knijpen. Ze zeggen dat ze je knijpen naar 48 kbit/s, in de praktijk komt het neer op ong. 8 Kbit/s. Bij mij duurt het dan een kwartier om m'n mail te checken.
Dus als je bijv. een film wilt downloaden (of iets anders groots), wacht dan tot het einde van de maand, want op de eerste van de volgende maand wordt de teller weer netjes op nul gezet.

Poekie
 
geeft niet en thx

Je hebt gelijk: you told me !! Was van plan over te schakelen naar ADSL. Belde Kpn, hadden ze een systeemstoring ACHHH ! Toen hoorde ik dat opnieuw aansluiten 2 weken duurt en dan nog 3 weken wachten op ADSL. En toen.... Toen was ik te lui en te beroerd om nog enige actie te ondernemen en ben gezwicht voor De Grootmacht UPC. Maar... nogmaals, je hebt helemaal gelijk.......het is mn eigen schuld.:eek: Bedankt voor je download tips, gr. RBL:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan