Chello En Router

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Berichten
4.439
Ik heb sinds kort chello plus, voorheen een netwerkje met een server ertussen op chello classic en dat ging prima. Nu heb ik plus en met die server ging het meteen al niet meer. Heb nu een edimax router 6104, ik krijg wel internet op de hoofdcomputer maar zodra ik de chello kabel op de router aansluit gaat het mis, wat heet, geen internet meer, terwijl de installatie van de router niets voorstelt. Heeft iemand anders dit probleem ook ??

Beide computers xp chello plus
 
Delete in apparaatbeheer de netwerkkaart vd computer die niet werkt en laat hem daarna eens opnieuw detecteren... misschien is het probleem dan wel opgelost..

Wat voor Ip-adres krijg je op de pc die geen internet krijgt???
 
Geplaatst door egkok
....ik krijg wel internet op de hoofdcomputer maar zodra ik de chello kabel op de router aansluit gaat het mis, ........

Beide computers xp chello plus
Hoe kun je internet op de hoofdcomputer lopend hebben als je chello nog niet aangesloten hebt? Of begrijp ik je verkeerd? Neem aan dat die "hoofdcomputer" op de router hangt?
Ben wat duidelijker in je vraag, wat voor iprange gebruik je en hoezo hoofdcomputer?!? Ik neem aan dat nu je de router hebt je geen server meer nodig hebt (je hebt neem ik aan een werkgroep) en in zo'n werkgroep zijn alle pc's gelijk!...??
 
De vraag is wel duidelijk. Als ik de chello kabel rechtsstreek aansluit op een van de computers dan doet internet het wel.
Echter als ie in de router gaat dan doet ie het niet, mac adres gecloned etc....je krijgt dan het standaard ip-adres van de router maar hij moet er een aanvragen/verkrijgen van chello.....
 
De upc kabel rechtsstreeks in de netwerkkaart in de werkzame standalone situatue. En die kabel ook naar de router met twee straight kabels van de twee computers. en dan doet ie het niet.
 
Zou je een screentje kunnen posten van je routerinstellingen?
Je hebt hem neem ik aan op auto staan (dynamisch ip adres richting chello)?
En als je chello op de router gooit krijgt die dan een apipa adres (169.X.X.X)?
Of houdt hij de oude instelling? Dus m.a.w. hij herstelt de verbinding niet?

Probeer eens de router te resetten als je alles naar wens hebt aangesloten, dus je chello op de router + alle pc's en dan een reset van de router..
 
actuele storingen

Maandag 21 juli 2003
Problemen met de DHCP servers.
Verleden week is er een probleem ontstaan op de DHCP-server zodat klanten geen juist IP-adres kregen toegewezen. Het probleem speelt nog steeds, maar is onder controle.
De komende week zal het probleem worden verholpen


misschien heeft dit er mee te maken !!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan