Chello onder Windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Snoop36

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2002
Een vriend van me had gekozen voor een basis-installatie. ( Die mocht ik wel ffies voor hem gaan installeren, geen probleem zou je zeggen)

Het probleem is: IK krijg het niet aan de praat!

-IP adres automatisch verkrijgen ingesteld
- DHCP enabled
- TCP/IP staat ook in het rijtje protocollen
- wins staat uit
- Bij lansettings > automatisch proxy detecteren
- DNS 2 goede DNS servers opgegeven
- Netwerkkaart werkt goed en is goed geinstalleerd(realtek netwerkkaart, kan het zo zijn dat Chello alleen 3com ondersteund?)
- modem knippert
- kabel is goed
- firewall in XP is uit
- Geen IRQ conflict

Het gaat fout op het moment dat ik de chello install cd pak en hij gaat controleren op vrije ruimte, nog iets anders en netwerkconfiguratie (hier geeft hij geen Groen vinkje en zegt dat er iets mis is met de TCP/IP configuratie)

Weet iemand waar het probeem zit, of heeft iemand een stap voor stap uitleg, of link naar hoe ik het aan de praat kan krijgen?

Mijn dank zou groot zijn!

Greetz!

Hoi,

misschien kan ik je helpen wrs krijg je gleijk bij het begin vand e cd al te horen dat er iets mis is met tcp/ip, maar dat echt niet zo is, als je alles goed ingesteld hebt.

FF vraag tussendoor, heb je alle andere protocollen weggehaald? Als je bijv microsoft ondersteuning voor pprinterdeling laat stan zal het never nooit lukken. De enige die er hort te staan is Internet protocol TCP/IP.

als dit wel zo is, dan zou ik als ik jou was UPC bellen en het verhaal uitleggen. ik ben namelijk eergisteren overgestapt van 2000 naar XP, en kon het internet ook niet op ondanks juiste configuratie. Heb UPC gebeld, blijkt dat er sinds enige dagen problemen zijn met de combinatei: MOTOROLLA modem/XP/en messenger. Op dat moment heeft die helpdesk medewerker een stukje software naar mijn modem gezonden en e voila ik zat er weer op.

Dus sluit goed uit dat het probleem niet bij jezzelf ligt en bel dan UPC.

Klopt, ik denk zelf eigenlijk dat Het tcp/ip verhaal wel klopt(Microsoft voor printerdeling? Je bedoelt dus file-sharing etc. Dit zou toch in principe niets uit hoeven te maken?)

Hoe kan iemand van UPC iets naar jouw modem sturen terwijl je geen verbinding hebt?

In ieder geval bedankt voor je reactie!

Meer mensen?

Dus je had wel verbinding maar wanneer je IE opende kreeg je ook nul op je rekest?

Jeps, op mijn kast had ik verbingvin en volgens mijn lan netwerk dinges wat je in configuratie scherm aangtreft ook.

Zit niet de oude inbel verbinding in de weg? Zo ja, verwijderen en dan de wizard nieuwe internet verbinding en kiezen voor LAN.

Na nog even geklooid te hebben ben ik eruit gekomen.

Ander netwerkkaartje erin, ff ipconfig renew en gaan!

Bedankt mensen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan