Chello probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

realmitch

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2002
Hi all.
Zoals een aantal van jullie eventueel weet heeft chello vorige week zondag een probleem gehad met hun server(s).
Na die tijd had ik eerst geen verbinding meer met het internet, nadat ik vervolgens 7 uur mijn modem uitgeschakelt had kreeg ik weer verbinding maar had nog problemen met online games.
Als ik online aan het gamen was pingde hij elke minuut uit naar 800/999.
Ik heb vervolgens meerdere keren na de helpdesk gebeld en hun bleven volhouden dat het aan mijn computer lag terwijl hij het voor HUN storing zonder problemen deed.
Ik heb nu tenslotte mijn PC maar geformateerd :confused: , en wat denk je...... juist het probleem heb ik nog steeds.
Dus het wordt vanmiddag weer bellen na die gasten van de helpdesk.
Heeft een van jullie eventueel een idee waar het aan kan liggen.
Het zou fijn zijn als ik hun wat kan vertellen waar het aan kan liggen, i.p.v het altijd maar afschuiven na de klant.

Ik heb inmiddels vaker meegemaakt dat hun vertelde dat een probleem bij mij zat en dat later bleek dat het toch bij hun zat.
En weet iemandt eventueel of ik de onkosten op hun kan verhalen?
Ik heb tenslotte nu bijna 2 weken niet volledig gebruik kunnen maken van het produkt wat hun aanbieden.
Ik heb toen de tijd Classic aangeschaft voor de snelle verbinding voor het gamen en dat heb ik nu niet kunnen doen.

Alvast bedankt.

Realmitch voor elke dag dat je geen internet hebt krijg je er 2 terug,moet het wel aan hun liggen.
Aan hun bekend maken vanaf welke dag en vergeet niet de naam te vragen met wie je gesproken hebt.

Hier vind je ook veel info

http://www.chelloo.com

:thumb:

478.8 KByte/sec
(=3830 kbps) dit was mijn classic vandaag bij speedtest.

Laatst bewerkt:
chello / UPC

ik neem aan dat je de ip naar dhcp hebt gezet?:)
anders kan het aan de bootfile liggen, deze kan door door chello worden 'gezet'.
Of: zet de pc uit, trek de stekker van het modem los en laat alles 30 min. rusten. Zet nu het modem weer aan en reset deze. Start nu de pc.
Hopelijk werkt dit wel. Online-games nemen erg veel dowload/upload-snelheid in beslag; indien een bepaalde snelheid die Chello biedt wordt overschreden dan wordt op de snelheid gekort. Vb: indien ik met P2P Shareazaa (beter dan Kazaa lite of areslite) een bestand download gaat dit soms met >500 kb/s, met deze snelheid kan browser Mozilla (geen popus etc.) niet voldoende snelheid ontwikkelen en staakt er soms mee. iDit kan mogelijk ook bij jou het geval zijn...
gr. Willem;)

Hoi all.

Ik heb net contact gehad met de helpdesk, en wat denk je?
Het probleem zit in een server van hun die in amsterdam staat.
Er zijn inmiddels meerdere meldingen binnen gekomen en ze zijn er mee bezig.
Alleen duurt het na mijn mening wel erg lang, al bijna 2 weken.
Ik ga nu bellen voor een eventuele vergoeding.
Bedankt voor jullie reacties en ik hou jullie op de hoogte voor eventuele andere gebruikers.

Groeten Realmitch

Ik krijg nu 4 dagen vergoedt omdat ik die dagen geen internet heb gehad.
Aangezien ik het hier niet mee eens ben heb ik inmiddels een klacht opgestuurdt.

hoi,

ik lees net je bericht en ik heb eigenlijk hetzelfde probleem (ook net als nieuw bericht gepost). Alleen heb ik wel verbinding, maar een super trage....
Ik woon alleen niet in omg. Amsterdam, maar in de omg. Arnhem. Ook ik krijg telkens te horen dat het aan mijn pc ligt...
Moet ik toch verhaal blijven halen bij chello??

Groetjes lizzie

chello

het kan inderdaad aan je pc liggen.... als je div. progs op de achtergrond hebt draaien zoals KazaA(lite) of Sheraza neemt je pc in arbeids- en downloadsnelheid af. En door deze progs is het ook weer goed mogelijk dat je een te snelle (!!) downloadsnelheid hebt, waardoor andere programma's aan snelheid moeten inboeten.
Het klinkt maf maar is wel zo. Ik heb zelf Chello classic; als ik shareza (beter en veel sneller dan alle andere p2p's) draai heb ik soms een snelheid van >500kb/s.... voor dvd's natuurlijk te gek, maar andere internetptrogs draaien dan gewoon niet meer of heeeeel erg traag. Dit verandert als ik de snelheid van Shareza wijzig.
gr, Willem
;)

Geplaatst door lizzie23
hoi,

ik lees net je bericht en ik heb eigenlijk hetzelfde probleem (ook net als nieuw bericht gepost). Alleen heb ik wel verbinding, maar een super trage....
Ik woon alleen niet in omg. Amsterdam, maar in de omg. Arnhem. Ook ik krijg telkens te horen dat het aan mijn pc ligt...
Moet ik toch verhaal blijven halen bij chello??

Groetjes lizzie

Ik woon ook in de omgeving Arnhem (zie mij woonplaats ;) )
Ja je moet het zeker blijven melden.
Ik krijg morgen voor de zoveelste keer een monteur over de vloer.
Alleen neemt hij nu eindelijk een andere modem mee.
Ze zie het probleem maar weten niet waar het aan ligt.
Duurt nu al 3,5 weken :confused:

Je kunt ook bij chello vragen of ze je machine willen nachecken, dit doen ze dan zo'n 3 dagen. Je moet hem dan alleen dag en nacht aan laten staan. Plus je firewall uitzetten. Hiermee kunnen ze dan je on-line verbinding tracen.

Geplaatst door humpe
Je kunt ook bij chello vragen of ze je machine willen nachecken, dit doen ze dan zo'n 3 dagen. Je moet hem dan alleen dag en nacht aan laten staan. Plus je firewall uitzetten. Hiermee kunnen ze dan je on-line verbinding tracen.

Ik denk echt niet dat het aan mijn PC ligt.
Ik heb het probleem gekregen nadat hun een groot probleem kregen.
Heb mijn pc geformateerd, dus het moet gewoon goed zijn.
Ook de andere pc die hier staat heeft het probleem.

MODEM?

Toervallig pas een ander modem gekregen?..Misschien een domme vraag, maar wie weet...
ik heb onlangs een nieuw modem gekregen welke nu dynamisch is, ofwel een steeds wisselend ip-adres verkrijgt. In het begin regelmatig problemen, nu af en toe. Misschien heb jij hetzelfde gehad? Ik had dit ook nog na opnieuw opzetten.... :rolleyes:

Nope.
Heb al meer dan een jaar dezelfde (terrayon of zoiets)
Gisteren heb ik weer monteurs over de vloer gehad en hun hadden het over ruis in de verbinding (geen idee wat het betekend)
Maar ze hebben nu een idee waar ze het moeten zoeken.
Hopelijk ben ik er nu snel van af.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan