chello trouble!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulburuma

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2001
Het is weer eens zover. Gisteravond ineens geen internet meer. Modem status: online => dus dat was het niet. Tja accepteren en hopen dat ie het morgen weer doet. Vanochtend: nog niks: kan server niet vinden..... vanavond bellen a €0,10/ minuut. De eerste poging werd de verbinding verbroken doordat het te druk was. Gelijk nog een keer geprobeerd en ja hoor: wachttijd ongeveer 10 minuten.........je raad het al: na 25 minuten had ik bijna de hoorn er op gegooid en ineens is daar een andere stem!!! Ik heb probleem uitleggen, en dit moest ik doen: (bij windows 2000) start-uitvoeren-cmd vervolgens moest ik intypen: ipconfig /release [enter] en daarna ipconfig /renew Dit heb ik allemaal gedaan, toen moest ik de modem 30 seconden uitdoen (stroom eraf) daarna weer aan en vervolgens computer opnieuw opstarten. En toen moest ie het weer doen. En ja hoor daar was internet weer. Ik vragen hoe zoiets kan gebeuren. Antwoord: tja zomaar. Nou daar heb ik wat aan. Er waren in ieder geval problemen met het ip adres. Maar nou is mijn vraag zijn er meer mensen die dit eerder is gebeurd, want dit is niet iets wat een gewoon iemand "ff" oplost, of wel soms??

Grtz Ptje

oh ja: totale tijdsduur bellen: 35 minuten x €0,10 = €3,50 + een dag geen internet!!!!!!!

Hoi ik heb ook een keer het probleem gehad dat ik niet op internet kon, ook bij chello.

Ben toen ook gaan bellen en heb net als jij ook een heel tijdje in de wacht gezeten voordat ik iemand aan de lijn had.

Ik moest toen de firewall uninstallen en toen werkte hij weer.

Laatst bewerkt:
Of gewoon even de stekker van de modem eruit halen.
En chello werk bij mij gewoon i.s.m norton firewall

Gr Jaap

Bij mij werkte chello ook goed met norton. Op dat ene moment na. heb nu trouwens geen norton er meer opzitten maar Norman, bevalt me ook prima trouwens.

Zondag de hele dag geen internet.:(
Ik heb ook Chello.
IP adress wordt gewoon herkend modem is goed netwerkkaart is goed.
IP virjgeven en vernieuwen gaat ook zoals het hoort.
Je krijgt gewoon je IP weer terug.
Vandaag lag ie er weer uit.
Bij Chello zeggen ze dat het een storing in een blok in Purmerend is.
IP's die met een bepaald nummer beginnen hebben er last van.
Alles is goed behalve dat als je een internet verbinding wilt maken,
die verbinding er niet komt.:evil::mad:
Hij doet het nu weer, maar ik vraag me af hoelang.

Geen problemen met Norton als ik verbinding heb.

Laatst bewerkt:
ik ben blij als ik dit jaar verhuis en adsl krijg want chello is tot nu toe de grootste ramp die ik gehad heb (en het is allemaal de eerste dag al begonnen!)

Grtz Ptje

bij mij lag chello er gister avond ook uit en vanmorgen deed hij het weer.

Geplaatst door pcfixer
Als je al kabel neemt, neem @Home... :)

Wel eens over na gedacht dat @home niet overal te krijgen is en dat vaak chello de enige kabelprovider is??

Klagen over Chello

Elke provider heeft zijn nukken!
iedereen trapt maar tegen de provider aan, als het straks chello niet is dan word het wel @home en danwel adsl.

Waarom?

zorg eerst voor een juiste configuratie dan hoeft u niet te bellen en worden de wachtrijen minder.
telefoontjes van mensen die een firewall hebben lopen heeft geen enkele provider nodig en een klant al helemaal niet.

klagen is makkelijk maar ga eerst bij jezelf te rade of je echt alles goed hebt ingesteld.

let op spyware, zonealram, xp instellingen,netwerkjes, router

Hesselbank heeft wel gelijk.
UPC heeft een top netwerk liggen. Probleem is alleen dat ze bij de reorganisatie's erg veel van hun personeel hebben moeten ontslaan. Dat heeft ze een hoop kennis gekost.
Kijk maar naar planet. daar gebeurt nu precies hetzelfde..wachttijden lopen op en de antwoorden gaan nergens over.

Ik heb sinds vorig jaar adsl van www.Inter.nl.net
Nog geen minuut storing gehad.
Vragen? Gelijk iemand aan de lijn met een duidelijk antwoord.
dit is echt een top provider die niet zo erg meegegaan is in de IT Hype. hardlopers zijn doodlopers

Re: Klagen over Chello

Geplaatst door hesselbank
zorg eerst voor een juiste configuratie dan hoeft u niet te bellen
Toch blijf ik klagen over UPC.
Mijn configuratie is gewoon goed.
Het heeft altijd goed gewerkt tot November vorig jaar.
Sindsdien is het bij mij kl*te wat UPC betreft.
De laatste twee weken is het helemaal erg.
Om de dag geen internet.:mad:
En dan heb ik nog maar niet over de rare rekeningen van UPC.:rolleyes:

Heb je ze een keertje nodig,
dan krijg je eerst iemand aan de telefoon die je een aantal dingen op de pc laat doen.
Daarmee kom je uiteindelijk niet verder gaan ze je doorschakelen.:confused:
Dat gaat meestal erg lang duren voordat je echt bent doorgeschakeld.
Het record wachten(na doorschakelen) bij UPC van een kennis is drie uur.:evil:

Kijk eens op www.coax.nl dit zijn zeker geen vrienden van UPC en stellen zich altijd kritisch op.

Daar kun je ook zien wat de performance in jouw gebied is en wat je moet en mag doen als je inderdaad zoveel ofline bent....

Bijgaand plaatje geeft trouwens een redelijke performance aan.

Bijlagen

• upc performance.jpg
    upc performance.jpg
    69,8 KB · Weergaven: 45
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan