Chello verbinding traag door modem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

lizzie23

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2004
Sinds 3 weken is mijn chello verbinding zo traag. Het duurt bijna 5 minuten voordat er een pagina geopend is, en vaak krijg ik dan een foutmelding dat er geen goede verbinding is met internet. Nu heb ik al meerdere malen gebeld met chello, maar zij blijven zeggen dat ze goede verbinding terug krijgen van mijn modem. Ik heb ook al een aantal keren de stekker eruit gehaald en er weer ingedaan maar ook dat mag niet baten.
Afgelopen week heb ik mijn hele pc opnieuw geistalleerd zodat er ook helemaal geen rommel meer op staat in de hoop dat de verbinding dus sneller zou zijn. Maar helaas, net zo traag.....
Nu weet ik dat chello hun snelheid versnelt heeft en dat er verschillende mensen een nieuw modem hebben gekregen. Zou dat de reden kunnen zijn dat mijn pc zo traag is? Door mijn modem? Of ligt het probleem toch echt bij chello?
Ik baal er gewoon van want bij chello wordt je steeds van het kastje naar de muur gestuurd en krijg je steeds andere antwoorden. Ik betaal niet voor niks zoveel geld, zou er graag wat voor terug zien...

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Groetjes Lizzie:thumb:

ik heb net een speedtest gedaan en dit is de uitslag, ik hoop dat jullie me kunnen vertellen of dit wel of niet goed is (ik heb daar zelf niet veel verstand van)
Download 313,1 KByte/sec
Upload 109,2 KByte/sec

Na een postcodecheck te hebben gedaan komt er dus ook uit dat ik een nieuw modem ga krijgen. ZOu het daar ook mee te maken kunnen hebben?

groetjes lizzie

Het is ook afhankelijk wat voor abonnement je van chello hebt. Zoals je aangeeft vind ik het op zichzelf nog zo slecht niet. Ik heb zelf wel een nieuwe modem gehad. Wat ik ervaren heb is dat het met deze nieuwe modem inderdaad sneller is. En anders moet je er gewoon op aandringen dat je nu een nieuwe modem wilt hebben. Heb je firewall al eens uitgezet om te kijken hoe hij dan loopt.

Op www.speedtest.nl kun je ook zien wat anderen in het zelfde gebied voor snelheid hebben.

Bij mij (in Dronten) nu met Chello Classic:

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 464.8 KByte/sec
(=3718 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 102.4 KByte/sec
(=819 kbps)

Ik heb bijna hetzelfde als monaco aan snelheid, maar de 4000 wat hun aangeven in die heb ik nog nooit gehaald.

Geplaatst door humpe
Ik heb bijna hetzelfde als monaco aan snelheid, maar de 4000 wat hun aangeven in die heb ik nog nooit gehaald.

Dat getal moet je delen door 8 he. Dan heb je de echte snelheid en dat is wel zo'n 464kb/s.

Hallo Muurhond begrijp ik je wel, zie site.

Resultaat
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 452.4 KByte/sec
(=3619 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 114.1 KByte/sec
(=913 kbps)
.

Geplaatst door humpe
Hallo Muurhond begrijp ik je wel, zie site.

Resultaat
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 452.4 KByte/sec
(=3619 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 114.1 KByte/sec
(=913 kbps)
.

Dat onderstreepte getal bedoel je toch? Dat haal je nooit zeg je. Dat klopt, want je moet dat getal delen door 8 en dan kom je op de echte download-snelheid. Zo'n 452.4kb/s in jouw geval.

De 3619 is ook je 'echte' download snelheid.
Vergeet niet dat er gemeten wordt in kilobits en kilobyts. Dat is de factor 8 verschil.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan