Chmod

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frank2

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2009
Ik heb een zoekscript gevonden dat ik zo kan gebruiken op mijn site, maar nu staat er dat ik de bestanden moet CHMOD'en, maar mijn FTP-programma geeft steeds een fout aan.
SITE chmod 644 proxy.pl
500 'SITE chmod 644 proxy.pl': command not understood
! Chmod failed. It may not be supported on remote site.

En als ik dan naar de website ga waar ik mijn zoekmachine kan configureren krijg ik onderstaande melding.

Error: search data folder is not writable - Permission denied. Please manually set permissions on the data folder.

Wie kan mij helpen dit probleem op te lossen?

MvrGr,

Frank

Ander FTP-programma geprobeerd om de CHMOD-den??

Als je bestand niet ge-CHMOD kan worden naar de juiste rechten is het logisch dat PHP een fout geeft.

Ander FTP-programma geprobeerd om de CHMOD-den??

Als je bestand niet ge-CHMOD kan worden naar de juiste rechten is het logisch dat PHP een fout geeft.

In je control panel, kun je ( in phpmyadmin ) Naar file manager en vervolgens een bestand Chmodden ( 777 = alle rechten ) Als dat niet goed werkt, zou je even moeten kijken of je hosting wel Perl ondersteunt..

Met vriendelijke groet,

B Jones

phpMyAdmin heeft weinig met bestandssystemen te maken :rolleyes:
Die gebruik je alleen voor je database.

En waarom kijken of Perl wordt ondersteunt?
Zou je dat uit kunnen leggen? Wellicht leer ik nog wat :)

Host ondersteunt Perl. Dat had ik al nagezocht, maar het probleem is dat ik het wachtwoord niet weet voor FTP, dus kan ik het niet in ander programma uitproberen. En aangezien de baas er niet is kan ik het ook niet navragen. Maar zodra ik het weet zal ik het laten weten

Maar zodra ik het weet zal ik het laten weten

Ik heb wachtwoord gekregen en uitgeprobeerd met ander FTP programma, maar daar krijg ik de zelfde foutmelding.
Dus heeft misschien iemand anders een oplossing?

phpMyAdmin heeft weinig met bestandssystemen te maken :rolleyes:
Die gebruik je alleen voor je database.

En waarom kijken of Perl wordt ondersteunt?
Zou je dat uit kunnen leggen? Wellicht leer ik nog wat :)

Hallo,

Mijn fout!
Ik ben aldoor in de war met phpmyadmin & Cpanel.

Maar wat betreft perl;
Je gebruikt de extensie .pl, daarvoor moet je hosting wel perl kunnen ondersteunen
om dat script te kunnen uitvoeren.

Met vriendelijke groet,

B Jones

Heeft er misschien iemand nog een oplossing? Want de laatste berichtjes waren niet echt oplossingen. Maar toch bedankt voor de reacties!

Het kan zijn dat sommige versies de 'extended form' van rechtennotatie nodig hebben. Wat eigenlijk gewoon een 0 vooraan aan je rechten toevoegen is.
Code:
chmod 0644 proxy.pl

Als dat niet werkt, kan het zijn dat je server 'strict ftp' is. Dat wil zeggen dat ie enkel File Transfers Ondersteund, geen permissions (chmod-commando is geen onderdeel van ftp).
In dat geval kan je proberen om de correcte chmod eerst op je lokale file te zetten, en die te uploaden. Of je moet via telnet/ssh een verbinding met je server mogen maken waarna je chmod wel kan uitvoeren.

In elk geval vind ik deze kwestie wel belangrijk genoeg om contact met jullie hostingbedrijf op te nemen en de situatie voor te leggen.

In elk geval vind ik deze kwestie wel belangrijk genoeg om contact met jullie hostingbedrijf op te nemen en de situatie voor te leggen.

Dat heb ik al gedaan, maar niets zinsvols uitgekomen. Maar toch bedankt voor het antwoord. Het werkt al:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan