Chromecast op versterker?

Bram65

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2023
Beste
Ik heb een oude Marantz NR1604 versterker zonder BT en ook nog een oude Google Chromecast. Nu wil ik mijn muziek vanaf de Samsung S23 Ultra weergeven over de speakers. Kan dit met die Chromecast of is het beter een Bluetoots-adapter aan te kopen.
En als dat laatse noodzakelijk blijkt, welke zou ik dan moeten hebben?
Voor de voeding is een USB aansluiting aanwezig en ik ga ervan uit dat die adapter middels rood- en wit cinch stekkertje aan de Marantz gekoppeld kan worden.
Mijn kennis hierover is onvoldoende om zomaar iets te bestellen.

Dank voor jouw tijd

Indien de versterker ook een HDMI ingang heeft, proberen? of een verloop naar cinch?
Test het streamen eerst uit op de TV.

Juist terug van een lange fietstocht, ja, ook met deze temperaturen.
Dank jullie voor jullie reacties en adviesen. Ik heb het nu voor elkaar dat ik het geluid van de S23 op de TV hoorbaar is. Maar die staat dus uit wanneer ik MP3's vanaf de S23 wil afspelen via de versterker. Waarschijnlijk omdat ik de Chromecast ooit heb gebruikt, en dus ingesteld, om mijn laptop op TV te casten. AI schrijft dat wanneer ik die Chromecast aan de versterker hang, op HDMI aangesloten dus, en dan van die versterker de HDMI-out naar de TV voer, beide zouden moet werken. Mijn logica zegt dan dat de versterker aan moet staan wanneer ik de laptop wil casten naar TV, maar dat zullen we dan zien. Dat ga ik nog proberen en laat het weten. Mocht het niet lukken dan ga ik voor een van jullie adviesen om een BT adapter te kopen.

Die streamer ziet er mooi uit, hou ik zeker in gedachten.

EDIT:
Domme vraag waarschijnlijk maar moet die versterker ook in hetzelfde netwerk hangen of is het niet nodig deze aan te sluiten.

Laatst bewerkt:
Chromecast werkt via de WIFI router en dan dient ook de versterker erop aangesloten te zijn en om dat te kunnen streamen dien je de versterker als ontvangen partij te zijn ingesteld maar dat wordt moeilijk instellen zonder beeld.

Zo zou het moeten kunnen.

Dank je 'Lange Pier', ik zal daar het weekend eens rustig voor gaan zitten. Het gegeven dat jij denkt dat het middels de Chromecast moet kunnen werken biedt perspectief.

Terug
Bovenaan Onderaan