• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cijfers laten knipperen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Beegee59

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2020
Ik ben bezig met een tellijst te maken en vraag me het volgende af:
Hoe kan ik cijfers laten knipperen wanneer een bepaald resultaat behaald is.

M.a.w. ik moet 15 punten halen.
Nou wil ik graag dat wanneer ik 12 punten heb, dat excel dan aangeeft: en nog 3
en wanneer ik 13 punten heb en nog 2
en wanneer ik 14 punten heb en nog 1

En dan als laatste: als ik 15 punten heb (dus het behaalde resultaat) zou ik het cijfer "15" willen laten knipperen.

Is er iemand die me daarbij kan en wil helpen.

Knipperen is geen attribuut voor cellen in Excel.

Maar het kan wel al zou ik het afraden. Even zoeken op 'blinking cells in excel'

Beste Edmoor. Dank je wel voor de reactie. Toch wil ik het proberen hoor.
Op deze manier zoals jij het idee geeft, kan ik ze laten knipperen, maar dan handmatig.
Ik zou ze graag willen laten knipperen wanneer ze een bepaald resultaat hebben.
Ik wil hem namelijk gebruiken voor een tellijst. Als een speler bijvoorbeeld 10 punten moet behalen en deze dan bereikt heeft, dat de cel dán begint te knipperen.
Is dat ook mogelijk?

Ik lees graag je reactie

ipv de "startflash" en de "stopflash" handmatig aan te sturen, moet je dat nu met een macro doen op het ogenblik van die 10 punten.
Dat zal een change_event zijn op die cel, tenzij die cel het resultaat van een formule is, dan dan moet je alle cellen die invloed hebben op dat resultaat aflopen.
In het allerslechtste geval moet je op een calculate_event rekenen.
Dus het hangt van de structuur van de werkblad af en daar kan niet zo 123 op geantwoord worden.
oja, wanneer moet die ook weer stoppen bij 11 punten ?

Daarnaast volg ik de andere adviezen en zou het niet doen, excel blijft een rekenblad, geen bingotafel of gokmachine met lichtjes en geluidjes (ja dat zou ook nog kunnnen).

Laatst bewerkt:
Change en calculate events zijn niet nodig, de timer is het event.
Eens dat je blinken liever niet moet gebruiken. Maar het kan functioneel zijn. En als je het goed opzet dan is het veilig te doen.
In bijlage kun je starten en stoppen via alt-f8. Er is nog een miniem schoonheidsfoutje dat je nog mag oplossen.

Bijlagen

ipv de "startflash" en de "stopflash" handmatig aan te sturen, moet je dat nu met een macro doen op het ogenblik van die 10 punten.
Dat zal een change_event zijn op die cel, tenzij die cel het resultaat van een formule is, dan dan moet je alle cellen die invloed hebben op dat resultaat aflopen.
In het allerslechtste geval moet je op een calculate_event rekenen.
Dus het hangt van de structuur van de werkblad af en daar kan niet zo 123 op geantwoord worden.
oja, wanneer moet die ook weer stoppen bij 11 punten ?

Daarnaast volg ik de andere adviezen en zou het niet doen, excel blijft een rekenblad, geen bingotafel of gokmachine met lichtjes en geluidjes (ja dat zou ook nog kunnnen).

Uiteindelijk is dit de bedoeling:

Ik moet 15 punten halen.
Nou wil ik graag dat wanneer ik 12 punten heb, dat excel dan aangeeft: en nog 3
en wanneer ik 13 punten heb en nog 2
en wanneer ik 14 punten heb en nog 1
en wanneer ik de 15 punten heb behaald, dat excel de cel dan gaat knipperen.

Dat staat ook al in #1. Plaats een voorbeeldbestand en laat zien wat je met de aangedragen suggesties gedaan hebt.

#5 gemist ?

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Target.Address = "$A$1" And Target = 15 Then
       For j = 1 To 5
          Target.Style = IIf(Target.Style = "Normal", "Accent2", "Normal")
          Application.Wait DateAdd("s", 2, Now)
       Next
    End If
End Sub

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan