Cijfers op toetsenbord, behalve 5 en 6, doen het niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jan je moet opstart volgorde in BIOS instellen dan ..:(

Opstarten zo !.jpg <<-- KIJK !

Och ...Oepss :o die heb je al gedaan ( sorryy ) maar in dit geval weet nie wat anders aan de hand is ... :(

Laatst bewerkt:
Je hebt die ISO wel als image gebrand toch, niet als data-dvd..?
Ik gebruik hiervoor ImgBurn, dat is gratis en je kunt er vrijwel alles mee. Stel de brandsnelheid in op max. 8 speed...

Je hebt die ISO wel als image gebrand toch, niet als data-dvd..?
Ik gebruik hiervoor ImgBurn, dat is gratis en je kunt er vrijwel alles mee. Stel de brandsnelheid in op max. 8 speed...

hahaha oeps. Dat was inderdaad de fout die ik maakte.
Heb nu de iso nu wel gebrand en ubuntu werkte. Het de probeer mode opgestart en daar een tekst programma mee geopend.

En de conclusie is dat 1,2,3,4,7,8,9 en 0 het ook Niet doen in Ubuntu [5 en 6 doen het daar wel, net zoals op windows]

Dus betekend dit dat het geen software fout is maar een hardware probleem??

Hallo

Probeer eventueel eens of het in/uitpluggen van de keyboard flatcable dit probleem verhelpt...

1 Of meerdere schroefjes onderaan ??? of een vergrendelingssysteem (haakjes) boord keyboard.

Je zult zelf eens moeten rondzoeken hoe je dit precies doet bij uw specifieke "Ik heb een HP laptop" (HP heeft immers meer dan slechts 1 model laptop gemaakt ...)

Meest voorkomende oorzaak van dergelijke defekten , is zoals reeds eerder vermeld ... vochtinsijpeling of sterke vervuiling door stof.

Uiteraard zal dan het in/uitpluggen flatcable niet helpen.

Mocht je twijfelen aan je eigen technische vaardigheden .... laat dit uitvoeren door iemand met de nodige ervaring ... is slechts enkele minuten werk ...

Peter

Laatst bewerkt:
Aangezien je in Ubuntu dezelfde klachten hebt als in Windows durf ik te stellen dat het een hardware-probleem is en naar het zich laat aanzien te wijten is aan een defect toetsenbord.
Meestal zijn deze wel los verkrijgbaar tegen een redelijke prijs op bijv. eBay.
Zoals Peter hierboven aangeeft: als je het niet aandurft dit zelf te vervangen, breng het apparaat dan naar een reparatie-service of Google even op Youtube naar "replace keyboard HP xxxx"
Er zal ongetwijfeld een videootje zijn waar je kunt zien hoe je dat toetsenbord moet vervangen..:thumb:

Hallo

"en als probleem aan die flatcable lag dan zouden alle toetsen het niet doen "

Ik hoor het donderen in Keulen ...

Moest dit niet tot 1 van de mogelijkheden behoren , zou ik u zeker deze tip niet geven ...

Hoe je in hemelsnaam tot deze conclusie kunt komen is een groot ?

"HP Pavilion dv6...." ... geen flauw idee hoe oud dit beestje is , maar ik hoop voor u dat je deze laptop op regelmatige basis eens zuiver/stofvrij hebt gemaakt ...

C.p.u./G.p.u. heatpiperadiators , alsook betrokken ventilator.

Hoe je dit snel/eenvoudig kunt doen , heb ik al tot vervelends toe op deze site vermeld ...

Hopelijk doe je iets met deze info...

Peter

Laatst bewerkt:
Hallo

"en als probleem aan die flatcable lag dan zouden alle toetsen het niet doen "

Ik hoor het donderen in Keulen ...

Moest dit niet tot 1 van de mogelijkheden behoren , zou ik u zeker deze tip niet geven ...

Hoe je in hemelsnaam tot deze conclusie kunt komen is een groot ?

"HP Pavilion dv6...." ... geen flauw idee hoe oud dit beestje is , maar ik hoop voor u dat je deze laptop op regelmatige basis eens zuiver/stofvrij hebt gemaakt ...

C.p.u./G.p.u. heatpiperadiators , alsook betrokken ventilator.

Hoe je dit snel/eenvoudig kunt doen , heb ik al tot vervelends toe op deze site vermeld ...

Hopelijk doe je iets met deze info...

Peter

Aah. Hieruit blijkt dus wel hoe 'groot' mijn computer kennis is.

De laptop is 2.5-3 jaar oud en voor het laatst stof vrijgemaakt 1.5 jaar geleden.
Dus het zou inderdaad tijd worden om de laptop stofvrij te maken.

Note: Ik ben op dit moment druk met werk dus laptop probleem word heel even in de koelkast geparkeerd. Mocht ik meer nieuws hebben of het probleem hebben opgelost dan zal ik dat posten op dit forum zodat andere mensen weten wat de uiteindelijke oplossing was.

Aah. Hieruit blijkt dus wel hoe 'groot' mijn computer kennis is.

De laptop is 2.5-3 jaar oud en voor het laatst stof vrijgemaakt 1.5 jaar geleden.
Dus het zou inderdaad tijd worden om de laptop stofvrij te maken.

Note: Ik ben op dit moment druk met werk dus laptop probleem word heel even in de koelkast geparkeerd. Mocht ik meer nieuws hebben of het probleem hebben opgelost dan zal ik dat posten op dit forum zodat andere mensen weten wat de uiteindelijke oplossing was.

Sorry voor de late reactie:
Mocht iemand ooit nog eens hetzelfde probleem hebben: het toetsenbord van de laptop vervangen voor een nieuwe verhelpt het probleem. Alle toetsen doen het nu weer.
Verder iedereen bedankt voor zijn/haar hulp.

:thumb::thumb:, dus toch...
Bedankt voor het melden van de oplossing, heeft een ander er ook iets aan.
Wens je er weer veel plezier mee :cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan