CISCO EPC3925 configureren met NetisWF2419

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rotto

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2011
Beste allemaal,

Ik heb al veel informatie gelezen op het forum en mijn situatie is ongeveer hetzelfde als http://www.helpmij.nl/forum/showthr...modem-hoe-daar-een-extra-router-op-aansluiten

Ik woon in een appartement waarbij de UPC 3925 Modem (is ook een router) in de meterkast staat, nu is wifi ontvangst dramatisch in de woonkamer ongeveer 4 meter verder hemelsbreed. Ik heb nu de Netis WF2419 gekocht en wil deze in de woonkamer plaatsen. Nu kan je de Netis WF2419 wireless router ook configueren als access point of repeater. Wat is het handigst in mijn situatie en hoe doe ik dat? Moet ik dan de UPC modem sowieso in bridge mode zetten?

Als ik de Netis router instel als accesspoint kan ik dan nog wel kabels gebruiken vanaf de Netis naar bijvoorbeeld de xbox?

Alvast heel erg bedankt, ik ben bijna einde raad :(.

Groet,
Roland

Uiteindelijk wil je maar 1 router overhouden. Als je de cisco in bridge mode zet moet alles via je netis (ook bekabeling).

Als je de netis gebruikt als acces point gaat die in "bridged" mode en doet de cisco de voornaamste router taken. Dus afhankelijk van je precieze situatie en hoe je een en ander wil gebruiken.

Hoe gaat de netis aangesloten worden? via een kabel naar de cisco?

Dank voor de reactie, de router moet in de woonkamer staan en zal dus niet via de kabel worden verbonden met de UPC 3925, de Netis router/AP moet het signaal versterken, als ik deze instel als AP kan ik dan deze nog wel gebruiken voor een lan kabel naar xbox?

Nee, je kunt een router niet gebruiken als repeater.
je zal hoe dan ook een utp kabel moeten aanleggen.
Of een echte repeater kopen.

Een repeater moet op een plaats komen waar het signaal nog goed is, en als het signaal van het upc modem de andere kant van de deur in de meterkast niet eens haalt, dan is het beter om een kabeltje vanuit de meterkast, naar ie router toe te leggen, en vervolgens die router in te stellen als access point. Ik zie overigens dat het een erg multifunctioneel product is dat zowel als router, access point en als extender/repeater kan dienen.

Als ik naar dat typenummer zoek dan zie ik dat ze op een andere pagina wel aangeven dat dit kan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan