class / exe bestand een string terug geven.

Status
Niet open voor verdere reacties.

migthy84

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2009
Op dit moment ben ik bezig met verschillende klassen onderling met elkaar te laten communiseren. Hopelijk hebben jullie een antwoord op mijn vraag.

1. Vraag 1 hoe kan ik class automatisch naar het aanroepen van de classen/ object een waarde mee geven zonder deze nogmaals aan te roepen via een functie. Ik weet namelijk dat je in php dit kan doen door functie __ToString aan te maken

B. Zo ja hoe noemen zo iets. Het tegenovergestelde waarde aan een classe meegeven noemen een constructor.

2. Eigenlijk het zelfde verhaal , alleen wil ik nu dat een exe bestaand een string retournee geef.

Voorbeeld in php.
Code:
public class Item
{
  protected $antw;

public function __construct($ant)
{
$this->antw = $ant
}
public function __toString()
{
return $this->antw
}

}
echo (new Item("antwoord"));

bedoel je zo iets ?

Code:
public class Test{

private string parameter;

//constructor
  public Test(string param)
  {
       this.parameter = param;
  }

public string GetParam(){
        return parameter;
  }

}

public class Program{

public static void Main(string[] args){

Test testClass = new Test("Hallo");
      string variable = testClass.GetParam();

}

}

**EDIT**

ah zie het al, dit is niet wat je bedoelde. ben niet echt bekent met php maar denk wel dat ik snap wat die moet doen.
Zelf heb ik dat eigenlijk nog nooit echt nodig gehad maar je kan het zo oplossen:

Code:
Console.WriteLine( new Test("Hallo").GetParam() );

Laatst bewerkt:
Gegevens uit verschillende classen halen. Kan je indoen om nogmaals een functie aan te roepen in de ze classe. Echter Wilde het voorkomen dat dit niet nodig was. Zoals je in php gelijk de string als return krijgt.

Code:
 public static void Main(string[] args){

Test testClass = new Test("Hallo");
      string variable = testClass.GetParam();

}

Dacht dat je via args alleen maar data aan de classe / object / programma mee kan geven en niet retour geven.

Misschien is mijn vraag stelling foutieve geweest. Op dit moment wil ik via een exe bestand gegevens terug geven aan php. PHP geeft paramater mee aan het exe bestand en deze geeft een vrij grote string terug

In principe kan je dat met je static void main doen. Dit is je main entrypoint van het programma (console application).

wat je in principe zou kunnen doen is het volgende:

Code:
static void main (string[] args){

foreach(string var in args){
    Console.WriteLine(var);
   }

}

nu je het project gebuild hebt, kan je een .exe terugvinden in de map (voor het gemak test.exe).

nu kan je vanuit je commandline (start, uitvoeren --> cmd) het volgende doen:

test.exe "hallo"

vervolgens zie je in de commandline nu dat het woord hallo geprint wordt.

ik weet niet of je hier wat aan hebt want het is niet helemaal wat je wilt begrijp ik.
Misschien dat iemand die kennis heeft van php en c#, je verder kan helpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan