Class library naar hoger nivo

Status
Niet open voor verdere reacties.

Funske003

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 nov 2009
Ik ben nu een aantal weekjes bezig met deze uitdaging (VS2008, C#) en ik maak steeds een solution met een Windows Application (forms) en een bijbehorende Class Libary waar ik alle achtergrondcode plaats.

Nu heb ik meerdere solutions gemaakt maar ik wil 1 Class Library over alle solutions. Nu heb ik 1 Class Library per solution, maar ik wil tevens 1 "algemene" Class Libary voor alle projecten uit welke solution dan ook toegankelijk hebben. Iemand een idee waar ik deze zou moeten plaatsen ?

En verders, wat is het meest bezochte C# forum wereldwijd waar ook nog eens de echte toppers zitten die mijn handje kunnen vasthouden als ik weer eens vastloop ?

Grt Funske

Hoi Funske,

het grootste forum weet ik niet maar als je op het microsoft forum gaat krijg je in ieder geval geweldige hulp.

Als je meerdere projecten hebt, heb je deze in dezelfde solution of in een aparte solution?
als ze in dezelfde solution zijn kan je gewoon een class library aan dezelfde solution toevoegen en deze referencen aan beide projecten.

als je ze in een aparte solution hebt kan je ook gewoon de class library ergens apart zetten of in één van de 2 solutions, en dan vanuit het ene project een reference naar die DLL in de bin directory van die class library leggen.

(mijn raad gaat uiteraard naar projecten in dezelfde solution. Als je dan iets wijzigt in jouw DLL, kan je onmiddellijk de volledige solution builden, en weet je ook direct of er iets fout gaat)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan