hallo,
als je een site in joomla hebt, krijg je de tekst op bv de voorpagina in een bepaalde stijl te zien. arial of zo.
wil je dat veranderen, dan moet je volgens mij naar de css ' content styles' gaan.
vraag 1: ik wil rechts van de intro een plaatje laten zweven , maar geen tabel gebruiken.
hoe doe ik dat?
vraag 2: ik wil het tweede blok tekst een andere stijl geven , bv georgia, dan het eerste.
ok, ik zou een nieuwe class kunnen maken en die in de css plakken. dat snap ik. maar nu moet ik die nieuw class nog toewijzen aan dat tweede tekstblok.
waar, hoe , doe ik dat????
groeten jeel2008
ps zie ook bijgevoegde plaatje
zie onder, stukje css code:
hoe wijs ik de nieuweclass toe aan een bepaald stuk tekst?
/* content styles */
table.contentpaneopen, table.contentpane {
margin: 0;
padding: 0;
width: auto;
font-family: Helvetica, Arial, sans-serif;
font-size: 15px;
}
nieuweclass {
font-family: Georgia;
}
als je een site in joomla hebt, krijg je de tekst op bv de voorpagina in een bepaalde stijl te zien. arial of zo.
wil je dat veranderen, dan moet je volgens mij naar de css ' content styles' gaan.
vraag 1: ik wil rechts van de intro een plaatje laten zweven , maar geen tabel gebruiken.
hoe doe ik dat?
vraag 2: ik wil het tweede blok tekst een andere stijl geven , bv georgia, dan het eerste.
ok, ik zou een nieuwe class kunnen maken en die in de css plakken. dat snap ik. maar nu moet ik die nieuw class nog toewijzen aan dat tweede tekstblok.
waar, hoe , doe ik dat????
groeten jeel2008
ps zie ook bijgevoegde plaatje
zie onder, stukje css code:
hoe wijs ik de nieuweclass toe aan een bepaald stuk tekst?
/* content styles */
table.contentpaneopen, table.contentpane {
font-family: Helvetica, Arial, sans-serif;
}
nieuweclass {