CleanIt2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik snap niet waar sommige mensen nou zo over zitten te zeuren, dit programmatje kan gewoon goed gebruikt worden van mensen die weinig verstand hebben van computers, dan kan het iig niet verkeerd gaan..

En iemand zij dat je geld ermee wilt verdienen over iemand anders rug, dat is niet erg want dat doet IEDEREEN dat was erg kort door de bocht, wat dacht je van Norton Anti Virus, Panda, Ad-aware, Spelletjes, andere programmas, die verdienen geld door microsoft, want zij gebruiken windows, om HUN programmas te laten draaien..

Kortom, laat de rest maar praten, en blijf gewoon doorgaan met je goede werk!

Bandjee zei:
....uters, dan kan het iig niet verkeerd gaan..
niet verkeerd gaan en stel je voor dat dat programmatje nou iets vna jou persoonelijke instellingen wijzigd.. zodat je in het ergste geval je pc opnieuw moet installeren
nou daar zullen die mensen die niet zoveel verstand hbben van computers blij mee zijn:thumb:

Laatst bewerkt:
James007 zei:
Ik zeg mijn woord zoveel ik wil en niemand zal mij tegenhouden zolang ik mij aan de forumregels houd. Dus hou op met op de man te spelen, oke?

Hoe oud ben je eigenlijk James?
Dit soort reakties getuigt niet bepaalt van volwassenheid.
Degene die "op de man speelt" is James zelf.
Wees een vent en kijk in de spiegel in plaats van om te proberen jouw gedrag op anderen af te spiegelen.

James007 zei:
Het is dus niet dat we zijn werk niet waarderen, maar ik stel me gewoon vragen over de zuiver helpende waarde van ditalles.

Dan druk je je uit op een enigzins vreemde wijze.
Voor de rest zou ik zeggen, kritiek en kanttekeningen, prima, maar dat kan ook op een andere manier.
Bedenk ook ff dat jouw perceptie niet per definitie de waarheid is :)

Discussie gesloten.

FESTER

@FESTER: volgens mij zitten wij hier in het "test mijn programma" forum dus alle kritiek mag gegeven worden
En dat jij een Discussie sluit is volgens mij ook niet helemaal de bedoeling....

Groetjes Daancomp

> Heeft de maker van dit programma wel de nodige rechten om andere programma's te automatiseren?
Ja ik heb contact opgenomen met de makers van de programma's ze hadden geen bezwaar.

> Zijn website een kleine update geeft qua uitzicht.
Een paar tips zijn welkom.

> Als dit programma één registercleaner gebruikt en verder alleen overbodige bestanden opruimt, kan het waarschijnlijk niet veel kwaad, maar het gebruik van meerdere registercleaners achter elkaar lijkt me zeker niet aan te raden.
Vandaar dat ik programma's zoals: Advanced Windows Cleaner en Tweaknow Regcleaner heb verwijderd.

> Waarom mag ik zelf niet uit maken of msn aan of uit gaat.
Omdat als iemand je een buzzer via msn stuur het hele programma van slag kan rakan waarvan de gevolgen niet te overzien zijn (het maken van verkeerde keuzes etc.)

> Kon niet meer op de site van het AD komen hitman had een of ander prog zo ingesteld dat zo een beetje alles waar ad in voor kwam geblokt werd.
Klopt, het verwijderen van ad/spyware en het immuniseren van je pc kan tot gevolg hebben dat je bepaalde website's niet kunt bezoeken, vandaar dat ik dit NIET doe met mijn programma.

> Terwijl er een affilate banner voor Opera op je homepage staat.
Ik verdien er niets aan, het is een vrijwillige banner, dit doe ik puur omdat het veiliger is om met opera te surfen, had er ook firefox kunnen neerzetten (wat niet mijn persoonlijke voorkeur is).

> Wat valt er op je site trouwens veel gezeur te vinden over het ad/spyware-vrij zijn van het programma.
Omdat ik dagelijks e-mails kreeg met de vraag of het soms ad en spyware bevatte.

> niet verkeerd gaan en stel je voor dat dat programmatje nou iets vna jou persoonelijke instellingen wijzigd
Het wijzigd geen persoonlijke instellingen

Bandjee: Kortom, laat de rest maar praten, en blijf gewoon doorgaan met je goede werk!
Bedankt bandjee, maar ook wat Daancomp klopt, ik heb hier dit bericht gepost omdat ik graag feedback wou van anderen, natuurlijk zit er ook negatieve feedback bij maar daar valt aan te werken :),

Ik hou je niet tegen om niet te verder te programmeren maar het programma heeft bij mij geen persoonelijke voorkeur!

Daancomp zei:
Ik hou je niet tegen om niet te verder te programmeren maar het programma heeft bij mij geen persoonelijke voorkeur!

Prima, heb ik geen problemen mee, zoals ik als eerder aangaf heeft het programma weining nut bij mensen die verstand hebben van de computer.

NickRaedts zei:
> Kon niet meer op de site van het AD komen hitman had een of ander prog zo ingesteld dat zo een beetje alles waar ad in voor kwam geblokt werd.
Klopt, het verwijderen van ad/spyware en het immuniseren van je pc kan tot gevolg hebben dat je bepaalde website's niet kunt bezoeken, vandaar dat ik dit NIET doe met mijn programma.

In verband met jou prog had ik het over cookies.
Ik gebruik hier Hitman als voorbeeld waarom ik niet van dit soort progs houd.
Als ik ccleaner gebruik kan ik instellen welke cookies hij moet laten staan, en ik weet ook waar hij de backups van de regcleaner zet.
Als ik drie programma's tegelijk gebruik (ook nog door een ander ingesteld) en er gaat iets mis weet ik niet meer waar de oorzaak ligt.

En daarbij schoon is schoon, ccleaner zal af en toe best wat laten staan, maar of mijn pc daar nou zoveel langzamer van wordt. :confused:
Daarnaast af en toe defragmenteren is voor mij wel voldoende.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik houd wel van het uitproberen van progjes.

Dus heb ik dit ook even geprobeerd, en ik vind het best een aardig progje.

Er vallen me wel een aantal zaken op, maar dat kan goed aan mezelf liggen hoor, ik ben geen expert.

In easycleaner kom je op een gegeven moment uit op het verwijderen van overbodige snelkoppelingen. Daar moet ik met de hand op OK drukken, terwijl de rest automatisch gaat. Kan dat ook automatisch gaan?

Verder mis ik aan het einde van het cleanproces een summary. Vind ik persoonlijk jammer, want ik wil graag zien wat er gewist wordt

Ook mis ik een ongedaan maken optie, ook wel handig lijkt me.

Zou er ook een mogelijkheid in kunnen komen, om wel na elk afzonderlijk proces een popup te maken waarin ik op OK kan drukken, om verder te gaan met cleanen. Een optie dus, niet als standaard.

Verder, ga zo door..

mavaros zei:
Hoi,
Ik houd wel van het uitproberen van progjes.
Dus heb ik dit ook even geprobeerd, en ik vind het best een aardig progje.
Er vallen me wel een aantal zaken op, maar dat kan goed aan mezelf liggen hoor, ik ben geen expert.
In easycleaner kom je op een gegeven moment uit op het verwijderen van overbodige snelkoppelingen. Daar moet ik met de hand op OK drukken, terwijl de rest automatisch gaat. Kan dat ook automatisch gaan?
Verder mis ik aan het einde van het cleanproces een summary. Vind ik persoonlijk jammer, want ik wil graag zien wat er gewist wordt
Ook mis ik een ongedaan maken optie, ook wel handig lijkt me.
Zou er ook een mogelijkheid in kunnen komen, om wel na elk afzonderlijk proces een popup te maken waarin ik op OK kan drukken, om verder te gaan met cleanen. Een optie dus, niet als standaard.

Verder, ga zo door..

Prachtige tips :D
1. snelkoppelingen: vreemd hij zou automatisch door moeten gaan, zal er eens naar kijken.
.2 Summary: ja werk ik aan, hopelijk in versie 0.70 :D
.3 Ongedaan maak functie, net zoals Daancomp al zei (rescue tool) ik ga hieraan werken, zodat je met 1 druk op de knop alles weer terug kunt zetten........ Ik werk er aan...

Laatst bewerkt:
FESTER zei:
Hoe oud ben je eigenlijk James?
Dit soort reakties getuigt niet bepaalt van volwassenheid.
Degene die "op de man speelt" is James zelf.
Wees een vent en kijk in de spiegel in plaats van om te proberen jouw gedrag op anderen af te spiegelen.

Dan druk je je uit op een enigzins vreemde wijze.
Voor de rest zou ik zeggen, kritiek en kanttekeningen, prima, maar dat kan ook op een andere manier.
Bedenk ook ff dat jouw perceptie niet per definitie de waarheid is :)

Discussie gesloten.

FESTER
Misschien zou je ook even over het programma kunnen praten?

James, jij had nog enkele tips om m'n site te verbeteren?

NickRaedts zei:
James, jij had nog enkele tips om m'n site te verbeteren?
Uiteraard :D

Op aanvraag dus even 'Rate the website':

- Haal denigrerende opmerkingen weg:

Zegt u de term "Unvalid Registry Strings" iets? hoogstwaarschijnlijk niet, dus laat CleanIt2 deze keuze voor u maken
Dat is de gebruiker eigenlijk voor schut zetten... vooral de "hoogstwaarschijnlijk niet". Natuurlijk weten de meeste mensen dat niet, maar je moet het niemand onder de neus wrijven. Misschien moet je de tekst even terug nakijken.

Wat is Clean It 2?
Clean It 2 maak je pc weer lekker schoon...

=> De programma's IN Clean It 2 maken...

Verder een ander achtergrondkleurtje, een ander lettertype ( ! ), misschien een website zonder dat frame-gedoe? Verberg ze in ieder geval. Al eens aan CSS gedacht? Handig als je dingen moet veranderen in de opmaak.

De linkerzijbalk is nogal chaotisch... er staat bovenaan een link naar een helpdeskding terwijl je nergens uitleg geeft over wat nu precies de bedoeling daarvan is...
Dan zijn er nog gebruikerservaringen van mensen die ofwel verzonnen zijn, ofwel aan de pepmiddelen zitten :p Probeer het gebruik van hoofdletters een beetje te verminderen. Ook woorden als "OMROFLLING" en "THNX" kan je misschien even vertalen. Ze duiden natuurlijk op een enorm enthousiasme, maar niet echt van professionaliteit.

Verder zou de changelog die nu linksonderaan staat naar boven moeten komen (aangezien dat toch belangrijk is). Het beste kan je er een aparte pagina voor maken, waarin je duidelijk aangeeft wát er precies veranderd is aan het programma en waar je dus op dit moment staat.

De slogan "hello 2 u 2 how do you do" zegt niets over het programma. Ik raad je aan deze te vervangen door een Nederlandstalige slogan die in de context van een cleanerprogramma past.

In de FAQ:
Je site ziet er raar uit, hoe kan dit.
Je gebruikt zeker internet explorer, ik raad je opera aan.
=> Probeer je site zo min mogelijk te laten vervormen in verschillende browsers. Ik weet uit ervaring dat Internet Explorer een enorme lastpost is als het op dit soort dingen aankomt.

Bij de downloads:

Zo'n joekel van een downloadknop is opnieuw nogal vaag... probeer het op een kleine knop te houden die naast het besturingssysteem staat.

Algemene opmerking:
Probeer er echt op te duiden dat het niet jouw programma is dat kuist. Dit valt niet te lezen op je banners of op je website. Het woord "schil" zoals in "schil rond cleanprogramma's" is niet te vinden. De gebruiker moet dit blijkbaar uit het tabelletje "Programma's in CI2" afleiden.

Ik vind ook dat er een kleine voorstelling van de programma's in CleanIt2 moet komen, met de functies die jij van dat programma aanspreekt.

Probeer eens Tahoma lettertype 11px voor je navigatiebalk, zonder onderlijning.

James :)

Als je alles stap voor stap doet en steeds wat verbeterd zou het nog best een goed programma kunnen worden

de gebruiker heeft meer keuze mogelijkheid nodig!

James007 zei:
Uiteraard :D

Op aanvraag dus even 'Rate the website':

- Haal denigrerende opmerkingen weg:

Zegt u de term "Unvalid Registry Strings" iets? hoogstwaarschijnlijk niet, dus laat CleanIt2 deze keuze voor u maken
Dat is de gebruiker eigenlijk voor schut zetten... vooral de "hoogstwaarschijnlijk niet". Natuurlijk weten de meeste mensen dat niet, maar je moet het niemand onder de neus wrijven. Misschien moet je de tekst even terug nakijken.

Wat is Clean It 2?
Clean It 2 maak je pc weer lekker schoon...

=> De programma's IN Clean It 2 maken...

Verder een ander achtergrondkleurtje, een ander lettertype ( ! ), misschien een website zonder dat frame-gedoe? Verberg ze in ieder geval. Al eens aan CSS gedacht? Handig als je dingen moet veranderen in de opmaak.

De linkerzijbalk is nogal chaotisch... er staat bovenaan een link naar een helpdeskding terwijl je nergens uitleg geeft over wat nu precies de bedoeling daarvan is...
Dan zijn er nog gebruikerservaringen van mensen die ofwel verzonnen zijn, ofwel aan de pepmiddelen zitten :p Probeer het gebruik van hoofdletters een beetje te verminderen. Ook woorden als "OMROFLLING" en "THNX" kan je misschien even vertalen. Ze duiden natuurlijk op een enorm enthousiasme, maar niet echt van professionaliteit.

Verder zou de changelog die nu linksonderaan staat naar boven moeten komen (aangezien dat toch belangrijk is). Het beste kan je er een aparte pagina voor maken, waarin je duidelijk aangeeft wát er precies veranderd is aan het programma en waar je dus op dit moment staat.

De slogan "hello 2 u 2 how do you do" zegt niets over het programma. Ik raad je aan deze te vervangen door een Nederlandstalige slogan die in de context van een cleanerprogramma past.

In de FAQ:
Je site ziet er raar uit, hoe kan dit.
Je gebruikt zeker internet explorer, ik raad je opera aan.
=> Probeer je site zo min mogelijk te laten vervormen in verschillende browsers. Ik weet uit ervaring dat Internet Explorer een enorme lastpost is als het op dit soort dingen aankomt.

Bij de downloads:

Zo'n joekel van een downloadknop is opnieuw nogal vaag... probeer het op een kleine knop te houden die naast het besturingssysteem staat.

Algemene opmerking:
Probeer er echt op te duiden dat het niet jouw programma is dat kuist. Dit valt niet te lezen op je banners of op je website. Het woord "schil" zoals in "schil rond cleanprogramma's" is niet te vinden. De gebruiker moet dit blijkbaar uit het tabelletje "Programma's in CI2" afleiden.

Ik vind ook dat er een kleine voorstelling van de programma's in CleanIt2 moet komen, met de functies die jij van dat programma aanspreekt.

Probeer eens Tahoma lettertype 11px voor je navigatiebalk, zonder onderlijning.

James :)

Oke ik ga er aan werken! bedankt voor de tips

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan