Click Geluiden en meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thanatios

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2007
Hallo iedereen,

Ik ben blij dat ik deze forum gevonden heb, en ik hoop ook dat ik geholpen kan worden hier want ik zit in een best lastige situatie.

Ik kan de laatste tijd veel minder met mijn PC, en zou dat graag willen repareren maar ik heb geen idee hoe. En ik hoop dat iemand mij hier kan helpen ermee.

Mijn problemen vooral:

Soms als ik mijn PC opstart hoor ik een click geluid, en enkele seconde ernaa loopt mijn PC vast. En dan weet ik dat het kan komen door mijn harde schijf, maar moet ik nu dan ook echt een nieuwe kopen? Of valt dit te repareren?

Als ik een spel probeer te instaleren, kan mijn PC spontaan vast gaan lopen. Ik dacht eerst dat het kwam door oververhitting, dus heb er een nieuwe ventilator aan gemonteerd, en de kap open gezet. Maar ik blijf hetzelfde probleem hebben.

Mijn Computer maakt een enorm lawaai, waneer ik een programma opstart wat aardig veel geheugen in beslag neemt (een spel of iets dergelijks).
Wat meestal ernaa volgt is dat hij spontaan vast loopt, en daarna niet meer opstart omdat ik dat click geluidje heb.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Want ik ben echt raadeloos. Ik probeer nu Windows update te doen, en IE7 te instaleren, maar hij loopt dus gewoon vast.

PS: Ik zat ooknog te denken dat het misschien mijn voeder was, maar ik weet het niet zeker.
PS2: Ik post nu wel vanaf dat ene PC, dus hij doet het wel gewoon.
Hij maakt een herrie -> Loopt vast -> Start niet meer op (click geluidje) -> Dan wacht ik half uurtje -> Hij doet t weer.

Alvast bedankt! :thumb:

Laatst bewerkt:
Zo snel mogelijk een nieuwe HD kopen en alles opnieuw installeren en hopen dat er nog wat data over te zetten is van jouw kapotte HD naar de nieuwe.

Ik hoop wel voor je dat je een besturing hebt om te installeren of een recovery CD of DVD hebt gebrand en dat je niet alleen maar een recovery partitie op de kapotte HD hebt staan.

Als je dan alles opnieuw hebt geinstalleerd en je weer een werkend systeem hebt, kan je de oude HD als slave er aan hangen en proberen te redden wat er te redden valt.

Er is een aardige kans dat je harde schijf defect is.
Wanneer de klikgeluiden van de harde schijf komen is ie kapot en moet vervangen.
Probeer eens speedfan
Ga naar SMART en selecteer je harddisk. Mogelijk staan daar waarschuwingen.
Denk ook aan een back up van je gegevens nu het nog kan.mvg leo

Dat kreeg dus ook al eerder te horen. Maar dan zou ik er weer bij moeten zeggen: Dit probleem heb ik al een jaar of anderhalf.

En nog daarbij moet zeggen, dat ik nu op die ene PC zit. Ik heb er dus niet constant last van. Waneer ik die click geluidje krijg, moet ik ff een half uurtje wachten, en doet mijn PC het gewoon weer normaal.

Laatst bewerkt:
Als je dit al anderhalf jaar hebt, heb je tijd genoeg gehad om hem te vervangen.
Misschien is het nu te laat en ben je de meeste data kwijt.

Ja sorry hoor.

Ik heb helemaal geen data kwijt. Ik post nu vanaf dat ene PC. Alles is in orde. Aleen dat ik de PC niet kan overbelasten met groote programma's zo als Games, of instalatie van iets groots.

Dan krijg ik: Hij maakt een herrie -> Loopt vast -> Start niet meer op (click geluidje) -> Dan wacht ik half uurtje -> Hij doet t weer.

Enige wat ik vraag, dat is wat er precies mis kan zijn, en hoe ik dat kan maken. Ik kan misschien wel een nieuwe Harde Schijf kopen, maar straks was dat het probleem helemaal niet en ben ik geld kwijt.

Misschien kun je beter eerst een backup maken voor dat je verder wat gaat doen.

Bedankt voor je reply!

Ja, vandaag wou ik dus een aantal dingen instaleren dus kreeg ik dat weer. En heb nu al een backup op DVD staan. Dus dat is al geregelt :)

Alles wijst op een kapotte of versleten harde schijf.
En waarschijnlijk is hij gefragmenteerd, zoals je omschrijft.
Als je grote spellen of programma's wilt gaan spelen of draaien zal hij alle bestanden die verspeid staan over de HD gaan zoeken. En deze opgaaf kan hij niet meer aan en de boel loopt vast met dat klikkend geluid.

Eigenlijk een bekend probleem van een versleten HD

Laatst bewerkt:
Je zou nog een schijfcontrole uitvoeren en kunnen defragmenteren onder windows om te kijken of je daar nog fouten krijgt

Ik heb helemaal geen data kwijt. Ik post nu vanaf dat ene PC. Alles is in orde. Aleen dat ik de PC niet kan overbelasten met groote programma's zo als Games, of instalatie van iets groots.

Dan krijg ik: Hij maakt een herrie -> Loopt vast -> Start niet meer op (click geluidje) -> Dan wacht ik half uurtje -> Hij doet t weer.

Met speedfan kun je ook zien of de processor niet te heet wordt, de herrie zou dan ventilatorgeluid zijn. dat zou ook een oorzaak kunnnen zijn, bij problemen zoals je boven omschrijft.
Clickgeluiden (niet één klikje, maar geratel) duiden op de harde schijf.

Wat ik uit het verhaal begrijp is dat de PC soms opstart met een klikgeluid en daarna meteen vast loopt.

Als er sprake is van vuil, zal er constant een geluid te horen zijn. Misschien als er een fan tempertuur controlled is, zal de frequentie van het geluid wisselend zijn.

Maar ik heb er nu genoeg over gezegd, ik lees het wel als de besturing er opnieuw opgezet moet worden.

Veel suc6 ermee.

Ik heb speedfan geinstaleerd, en volgend mij is mijn proccesor en videokaart een beetje oververhit.

Plaatje:
overbelastdb3.jpg

Aleen, ik weet niet zeker of dat mijn proccesor en videokaart is, maar daar gok ik iig op.

En vraag ik me af, hoe ik die precies zou moeten verkoelen, al staat er al een ventilator tegenaan?

Alvast bedankt!

Tja nu ben ik bang dat ik mijn schreden moet terugkeren en vragen om everest te downloaden. Ik kende het programma niet, maar het geeft veel beter weer wat er te heet is.
Kijk bij computer -> sensors
en bij opslag -> SMART.
Het laatste is een systeem van de harde schijf, dat defecten probeert te voorspellen.
Sorry voor de dubbele download:)
Ben benieuwd naar de uitslagen.
mvg leo

Dit zijn de resultaten:

everest1yx0.jpg

everest2mk0.jpg

Weet niet of er fouten in zitten.

Maar alvast bedankt! :)

cpu is te heet en veroorzaakt naar alle waarschijnlijkheid de problemen.
Mogelijke oorzaken van slechte CPU koeling:
Stof
versleten lagers van de ventilator
overklokken
verkeerde montage van de koeler, (te weinig/ teveel koelpasta)
en een slechte airflow in de kast,(afgesloten openingen, opstelling in afgesloten kast oid)
SMART is oké, dit geeft geen zekerheid over de schijf, maar eerst op koelingprobleem concentreren.

Nu ik de temperaturen zie, geef ik toe dat ik waarschijnlijk fout zat met de conclusie van een kapotte HD.

Maar iets klopt er niet. Ik heb nog nooit een processor horen klikken zodra deze te heet werd. En vuil in een ventilator maakt een bepaald geluid en dat doet hij niet de ene keer wel en de ander keer niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan