Click Geluiden en meer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je zou eerst je computer open maken en kijken waar het geluid van dan komt, misschien zit er te veel stof in de ventilator.

nog ff alles doorgelezen

afgesloten kast is niet het probleem, je hebt hem al open gehad.
versleten lagers niet, want er zit een nieuwe op.
stof had je wel gezien dan.
overklokken? weet je zelf wel.
foute montage van de koeler is nog een optie.
Kortom eerst alle koelingsproblemen uitsluiten.
En, maar nu zit ik op glad ijs, defecten van de stroomvoorziening van voeding of moederbord. je dacht daar zelf al aan, hoor je die klik misschien in de voeding?
Misschien dat de processor een te hoog voltage krijgt oid, dat zou mogelijk de hoge temp kunnen verklaren.

Maar nogmaals, ik heb er geen ervaring mee, dit is dus puur speculeren. Hopelijk reageert iemand die daar meer van weet..

Wat misschien een geluid kan veroorzaken wat op een klik lijkt is een ventilator die probeerd te gaan draaien bij aanzetten van de PC, maar tegen een kabel stopt.

Controleer dus alle ventilatoren en blowers of deze vrij rond draaien en dat je geen weerstand voelt.

Een ventilator die om wat voor reden dan ook stil blijft staan, produceerd ook de nodige warmte.

Het is nu laat, en had een drukke dag, dus vandaag ga ik alweer niks doen. Maar wat heel misschien ook kan, is dat er dus veel stof zit in de ventilator van de voeding. Waardoor die overhit raakt. Maar, als ik die wil schoonmaken, moet ik hem zeker helemaal uit elkaar schroeven?

En het is geen draadje nee, want ik had al eens eerder gekeken of er draden in de weg zaten, maar dat was het niet. Heb ze nu ook beetje netjes vast gemaakt met tiger stripjes wat zo'n beetje rond zat te slingeren.

Dan haal ik het stof helemaal weg, en ik heb nog 1 ventilator los liggen, waar zal ik die dan plaatsen?

Bedankt nog voor jullie reacties! :D

ff een bump, want heb er heel de dag niks van gehoord. Nog wat suggesties wat ik kan doen?

Alvast bedankt!

probeer te achterhalen waar je die klik nou precies hoort

Ik heb hem helemaal zitten ontstoffen (vooral de voeder), heb alle kaarten eruit gehaald en weer erin gedaan. Ventilator bij mijn HDD geplaatst. en mijn kast staat nu compleet open.

En nu doet hij het wel O.o

Maar vraag me nogsteeds af, waardoor het kwam, ik kon maar niet vinden waar het click geluidje vandaan kwam.

Bedankt jongens! :thumb:

nou dat blijft dus een beetje spannend, maar wat werkt, dat werkt:thumb:.
Zijn je tempreraturen nu goed (everest)?
mvg leo

Misschien woonde er een grote tor in jouw PC.
Deze schijnen ook wel eens klikgeluiden te maken.

Luister nu eens bij de stofzuiger :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan