clipboard legen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Danz

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2003
Berichten
145
Weet niet of ik hier goed zit weet niet waar onder dit valt.

Hoe kan ik mijn clipboard legen of gebeurt dit automatisch als je knippen plakken doet?
 
Dat wordt pas geleegd nadat je de applicatie(bijvoorbeeld Word) afgesloten hebt. In die zin gebeurt het dus wel automatisch.

Dennis.
 
:eek: Maar dit gaat niet om word maar gewoon als je bijvoorbeeld een file van de ene naar de andere partitie kopiert.
 
Geplaatst door DENNIS90
Dat wordt pas geleegd nadat je de applicatie(bijvoorbeeld Word) afgesloten hebt.
Nee hoor. Dat blijft er gewoon op staan.
Je kunt kijken of je onder Systeemwerkset de Klembordviewer hebt staan,
Daarin kun je zien wat er momenteel op staat en je kunt de inhoud via het menu Bewerken verwijderen.
Als je Klembordviewer niet hebt moet je hem even van de Windows cd-rom halen.

Guus.
 
Geplaatst door Danz
:eek: Maar dit gaat niet om word maar gewoon als je bijvoorbeeld een file van de ene naar de andere partitie kopiert.
In zo'n geval heeft clipboard daar niets mee te maken, maar het interne geheugen speelt hierbij een rol. Je hoeft verder geen zorgen te maken met dat intern geheugen, Windows regelt dat zelf.

Dennis.
 
Geplaatst door Guus abc
Je kunt kijken of je onder Systeemwerkset de Klembordviewer hebt staan
En dat heb ik juist niet en vandaar dat het bij mij niet bewaard blijft. Toch goed dat je hier melding van maakt.

Dennis.
 
Geplaatst door DENNIS90
In zo'n geval heeft clipboard daar niets mee te maken
Als je iets van de ene partitie naar de andere kopiëert, komt dat wel degelijk op het Klembord.
En het blijft daar staan tot het wordt vervangen. Of de applicatie waarmee het gekopiëerd is nu draait of afgesloten is.

Guus.
 
Ook een bestand van zeg maar 1GB of meer? Wat is dan het maximum?

Dennis.
 
Geplaatst door DENNIS90
En dat heb ik juist niet en vandaar dat het bij mij niet bewaard blijft.
Dan NOG blijft het bij jou bewaard, maar je kunt het niet via die viewer bekijken.
Je kunt het nog steeds ergens in plakken.
Zodra je in welke applicatie dan ook iets kopiëert staat het op het Klembord - en het blijft daar staan tot het vervangen wordt door iets anders of tot je Windows afsluit.


Guus.
 
Geplaatst door Guus abc
of tot je Windows afsluit.
Dan had ik inderdaad moeten zeggen totdat men Windows afsluit. Hierbij is de conclusie dat alles via het interne geheugen verloopt.

Dennis.
 
Geplaatst door DENNIS90
Ook een bestand van zeg maar 1GB of meer? Wat is dan het maximum?
Het Klembord verwijst in de meeste gevallen naar die bestanden.
Ik kan me tenminste geen tekstbestand of afbeelding van 1 GB voorstellen.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Weet niet of het dat was maar heb plakboek geinstalled van de windows cd (xppro+sp2)
 
Geplaatst door Guus abc
Het Klembord verwijst in de meeste gevallen naar die bestanden.
En dan?
Geplaatst door Guus abc

Ik kan me tenminste geen tekstbestand of afbeelding van 1 GB voorstellen.
Ik zal het anders stellen. Geen één bestand, maar alle bestanden bij elkaar.

Dennis.
 
Geplaatst door Danz
Weet niet of het dat was maar heb plakboek geinstalled van de windows cd (xppro+sp2)
Tja, ik weet het ook niet, maar een plakboek lijkt me geen klembord.

Guus.
 
Geplaatst door DENNIS90
En dan?
En dan weet Windows precies waar ze staan en als het er meer zijn weet Windows dat ook door de manier waarop dat op het Klembord staat en als je dan ergens anders op Plakken klikt weet Windows waar het die bestanden vandaan moet halen en waar het ze moet zetten en door de manier waarop het op het Klembord staat weet Windows zelfs of je geknipt of gekopiëerd hebt en of de bestanden dus verplaatst moeten worden of niet. :D

Guus.
 
Geplaatst door Guus abc
En dan weet Windows precies waar ze staan en als het er meer zijn weet Windows dat ook door de manier waarop dat op het Klembord staat en als je dan ergens anders op Plakken klikt weet Windows waar het die bestanden vandaan moet halen en waar het ze moet zetten en door de manier waarop het op het Klembord staat weet Windows zelfs of je geknipt of gekopiëerd hebt en of de bestanden dus verplaatst moeten worden of niet. :D

Guus.
Bedankt voor de uitleg.:thumb:

Dennis.
 
@Danz,

Ik heb die klembord viewer ook niet kunnen vinden.

En plakboek is het zeker niet.

Dennis.
 
Niet slim van mij. Dat had ik toch moeten weten:eek:

Bedankt.

Dennis.

PS: En dat terwijl ik destijds met VB veel met clipboards heb geprogrammeerd. Onder andere het werken met OLE(Object Linking and Embedded)

EDIT: Werkte met clipboard van Windows '95 en ik benaderde dat clipboard met VB4 via OLE.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan