Club3D HD5450

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fab300

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2010
Advies videokaart/voeding

Hallo,
Ik wil een nieuwe videokaart kopen (beetje oude pc dus geen pci-e maar agp of pci) en mij lijkt de Club3D HD5450 de beste keuze. (http://www.club-3d.com/index.php/pr...uct/radeon-hd-5450-pci-noiseless-edition.html) Maar ik wil natuurlijk wel een beetje ondersteuning voor alle spellen, behalve de nieuwste dan. Maar dan heb ik toch wel tenminste shader model 4 nodig (ook wel pixel shader genoemd). Maar ik kan nergens vinden dat deze kaart het heeft, maar ik zie ook nergens dat deze het niet heeft.
Weet iemand of deze kaart het heeft of heeft iemand misschien zelf wel die kaart?
Grtz. Fabian.

Laatst bewerkt door een moderator:
de HD5450 is echt geen game kaart kun je het niet beter op een AGP kaart houden die zijn namelijk veeeel beter ook voor games
de HD5450 heeft Shader Model 5.0 dus dat zit wel goed
ik denk echter dat PCI wel invloed gaat hebben op jou games

zoek naar een 2 de hands AGP HD3850 die is sterker dan de HD5450
en voor 70 euro kan je ook een AGP HD4650 halen die is wel wat zwakker dan de HD3850 maar daar kan je nog redenlijk mee gamen

Dankjewel voor reactie en advies
Ik geloof je meteen gezien mijn geringe verstand op het gebied van videokaarten ;) maar gaat het dan om de snelheid waarmee de videokaart werkt? (Ik ken niet de preciese snelheden maar ik dacht wel dat agp een stuk sneller was)
EDIT: Er staat GDDR3. Dat heeft toch niks met het moederbord te maken? (ddr2)

Laatst bewerkt:
En is HD 3450 goed? (agp) Die zijn namelijk een stuk goedkoper...

Hoi...

Hoe ziet de rest van het systeem eruit?
En nee..een 3450 is niet je van het.Ben zelf tot voor kort in bezit geweest van een 3850agp.Dijk van een kaart.Moet je wel een goede voeding voor hebben btw.Maar goed..Mocht je systeem dusdanig zwak zijn dan heeft die 3850 ook geen zin.Draaide hem zelf in combi met een p4 3.4.

EDIT: Er staat GDDR3. Dat heeft toch niks met het moederbord te maken? (ddr2)

Neen...

HP EVO Tower D530 (of zoiets)
P4 2,8GHz
DDR2
Momenteel 96 MB onboard video
Geen idee hoe ik de voeding dingen kan zien
de rest niet echt nodig, wel?

Ja hij ziet er wel zo uit.
Volgens mij staat mijn volledige systeem in mijn profiel :p
Je hebt gelijk, er staat DDR en geen DDR2, ik dacht dat alleen :d
Nee niet de 530s gelukkig.
EDIT: Ik heb er onlangs Win7 op gezet, maar volgens mij niet relevant, dacht alleen: ff vermelden.

Laatst bewerkt:
Ik kan geen zekerheid vinden over de voeding die erin zit.En dat vind ik voor advies voor een kaart toch wel belangrijk.Een 3850 zou namelijk wel kunnen en zou een goede upgrade zijn maar heeft een zware voeding nodig.
Dus ff je kast loshalen en op de stikker kijken.Anders zou je wellicht nog kunnen terugzakken naar een 3650agp.
Alles beter als die onboard.:d

Inderdaad :)
Ik zal even kijken. (hmm, misschien handig om laptop aan te zetten en pc uit te zetten zodat ik geen stroomstoot krijg...)

Geen idee wat alles betekent, ik upload een foto:
EDIT: Sorry voor onderstebovenfoto, met mobiel genomen en geupload vandaar dat ik hem niet nakeek :)
Ik heb intussen gezien dat de output 240W MAX is. Is dat genoeg?

Bijlagen

• IMG049.jpg
    IMG049.jpg
    94,7 KB · Weergaven: 42
Laatst bewerkt:
Hoi...

Neen...dat ga je niet redden.Zelfs een 3650 vraagt al 350w of meer.Daar gaat eigenlijk bijna geen enkele goede agp kaart op draaien.Tja..agp kaartjes van een paar jaar terug.
Overwegen dus of je een andere voeding zetten wilt.Kost je dus ook weer geld.Aan jou te bepalen of je dat waard vind.Tip:ik heb ook wel eens second hand voedingen en kaarten van marktplaats gehaald;)

Ik dacht een voeding kost een tientje. NIET DUS:mad: heb je enig idee wat de HD 3450 voor voeding verreist? Die zijn namelijk ook agp en 512 MB.
Anders toch maar die pci kaart nemen, ondanks de mindere snelheid; om nou ook nog een nieuwe voeding erbij te kopen vind ik een beetje te veel van het goede.

Stel: ik koop een voeding van 520 watt. kan die videokaart er dan op of moet ik dan ook cpu, dvd etc erbij optellen?

Met een voeding van 520 gaat het zeker lukken.En ja je moet met alles rekening houden met je voeding.Dus ook je cpu,mobo,spelers en schijf(ven)

Bedankt voor alle hulp! Ik denk dat ik inderdaad toch een nieuwe voeding ga kopen.
Is het mogelijk om te meten hoeveel ik bijv. op dit moment gebruik van mijn 240 mb?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan