Club3D HD5450

Status
Niet open voor verdere reacties.
Denk je dat het met 300 watt gaat lukken (die 3650 dan)?

Als ik die test doe op die site, kom ik op 438-488 watt uit...? Dat is de volledige huisbelichting! Dat kan toch niet trouwens? Drie mogelijkheden:
1. De voeding ontploft als ik een USB aansluit
2. De site klopt niet
3. Ik heb het niet goed ingevuld
Ik heb het nog een keer ingevuld, ditmaal heel erg zuinig dus maar één fan ingesteld (aangezien deze hier niet op max staan) enzo. Ik kwam uit op 388-449 watt.

Ik kan zeker geen twee voedingen tegelijk nemen?

Laatst bewerkt:
Als dat een test is met hetgeen je nu hebt dan is er iets niet goed.die geeft meer aan als dat je voeding nu leveren kan en dat kan niet:p

Met een goede 300-350 watter gaat die 3650 echt wel draaien hoor.
2 voedingen moet je niet willen lijkt me.

Waaeom niet willen? ik heb hier nog 2 voedingen liggen hoor! :)

Je zal A geen ruimte in je kast hebben lijkt me...B voeding zal dan buiten je kast komen te liggen..C zal een apart aansluitschema moeten gaan aanhouden.Bij c ben ik zelf niet in thuis.Is wel het 1 en ander over te vinden op www lijkt me.

Dan heb je gelijk denk ik, vooral omdat het denk ik geen zin heeft om zoveel moeite voor een 100watt voeding te nemen.

Het zou ook niet mijn keuze zijn.Ik denk dat als jij nog 1x een upgrade wil doen dat je toch even wat net dieper in de buidel moet tasten.Concessies gaan doen aan je huidige voeding lijkt mij omgedraaide wereld.Een 3850 of evt 3650/4350 kan best in dit systeem en zal een behoorlijke stap zijn tenopzichte van je onboard.Let wel...voor nieuwere generatie games zal je cpu natuurlijk tekort komen.Aan jou dus of je het allemaal waard vindt.

Tsja... 2,8 GHz is natuurlijk niet allersnelst, maar toch ook niet de traagste? Sowieso ben ik niet van plan om high-end games te doen, maar gewoon een beetje uh niet stotteringen bij simpele spellen enzo. Dat is nu het geval namelijk.
Ik zoek nog even door naar andere videokaarten die minder verbruiken, al zou dit natuurlijk de beste optie zijn. Ik heb één reden en dat is dat ik niet wil overdrijven in de aankopen; eerst kocht ik een nieuwe DVD-RW brander erbij, vervolgens een nieuwe harddisk, daarna weer wat. Als ik dit blijf doen, kan ik beter een nieuwe pc kopen :rolleyes:
Trouwens, 350 watt is misschien een beetje veel voor een videokaart. Dat is meer dan mijn hele huisverlichting. :eek:

Trouwens, 350 watt is misschien een beetje veel voor een videokaart. Dat is meer dan mijn hele huisverlichting. :eek:

Vergelijking mag je niet helemaal maken aangezien bij je verlichting 220 volt door de aderen stroomt en hier maar 12.Maar goed das een ander verhaal.
Ik snap dat je niet teveel meer wilt investeren.Maar met een nieuwe pc ben je wel nog duurder uit.Vandaar verdere keuze bij jou ligt.
Al op Mp lopen snuffelen??Beetje mazzel scoor je daar een voeding van 3-400watt vooreen tientje of 2.Ik heb ook wel eens sytemen van anderen hier om even na tekijken.En duik daarvoor dus ook wel eens MP op.

Ja, op mp staat wel wat. En ja, je hebt gelijk qua verlichting vergelijking :D mijn fout.
Als ik nu bijvoorbeeld een 250 watt kaartje neem, gaat de voeding dan gewoon kapot of draait de videokaart dan niet volledig of draait alles niet zo snel meer of wat gebeurt er dan eigenlijk? Heb ooit meegemaakt dat een voeding ontplofte (geen explosie maar knal en veel rook :p).

Als voeding niet voldoende is dan start pc niet op of start op en heb je zwart beeld.Knallen zal die dan niet gauw....:D

Haha oké dat wordt dan dus toch een nieuwe voeding.
Bedankt voor alle hulp!

Succes ermee met het maken van je beslissing.Laat maar eerst even weten als je iets gevonden hebt.kunnen we nog een blik werpen.

Oké, zal ik doen!
EDIT: Ik heb intussen geboden op een voeding van 350 watt, ik hoop dat mijn bod geaccepteerd wordt!

Laatst bewerkt:
Als ik nu dan een 300 watt videokaart neem en dus die 350 watt voeding, werkt de pc dan wel? (ik bedoel dus: volgens mij gebruikt de videokaart niet non-stop 300 watt, maar al zou ik dus een zwaardere game draaien en hij gebruikt die 300 watt volledig, wordt het beeld dan niet zwart door gebrek aan voeding?)

Als er als advies bij een videokaart staat 300w dan is dat niet alleen voor de kaart maar gezien over je gehele systeem.Er is geen agp kaart op de markt die 300w vraagt.In een eerder geplaatst overzicht van me van die 3450 zie je dus dat die bij volledige belasting 142w vraagt.
een p4 zal tussen de 60 en 90 watts vragen(afhankelijk van welke versie je hebt)
Mijn advies voor een 3450/3650 is een voeding van minimaal 350w.En voor een 3850 minimaal 450w.Uitgaande van kwaliteitsvoedingen.
Leesvoertje voedingen:klikkerderklik

Heel erg bedankt voor de link, dat was mijn reden om het bod in te trekken :o het was Q-tec. Ter informatie: dat merk staat dus bij "heel slecht". :mad:
nog even verder zoeken dus...

Goed voorstel :)
Ik wijzig de titel even, het heeft niet zo gek veel meer met Club3D .... te maken.
EDIT: Ik heb nu geboden op een Tagan 380 watt voeding, die bij "goede voedingen" staat.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan