cmd als admin?

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheNeonator

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2012
Hey mensen,
Ik wil cmd uitvoeren, waarvoor ik admin moet zijn, maar ik ben het niet. Aangezien ik het enige persoon ben die gebruik maakt van mijn PC, zou ik mezelf graag admin maken. Hoe moet ik dit doen?

Het ligt er aan welke Windows je draait.
Bij Windows 7 is het
Start> Configuratiescherm> Gebruikersaccounts> Accounttype Wijzigen

Bij Windows 8 is het
Startknop op toetsenbord> Typ Gebruikersaccounts> Accounttype Wijzigen

dat is het m nou juist. dat kan ik niet, staat ie niet toe. dat kan je alleen als administrator, en die is er niet op mijn pc.

Laatst bewerkt:
hij geeft aan dat ik administrator ben, maar als ik kijk bij accounttype staat er standaard gebruiker.

Dan lijkt het mij sterk dat jij geen Administrator bent als jouw account de enigste op de PC is.
Check voor de zekerheid of je account Admin rechten heeft en of er eventueel een ander account is.

ow wacht ik kan niet naar administrator wijzigen omdat ik al administrator ben, maar toch kan ik niet in cmd..

Wat probeer je in CMD te doen dan?

En je kunt dit ook nog proberen
CMD> Rechtsklik> Uitvoeren als Administrator

indien je echt geen admin bent heb je nog een "last resort" hirenboot disk opstarten van de cd xp mode activeren en je zal dan in een mini xp modus terrecht komen daar kan je gebruiker aanmaken rechten wijzigen en rechten toekennen en dan weet je wel wat je daar moet doen.

let wel op het systeem moet dan correct worden afgesloten anders zal dit geen effect hebben op je systeem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan