cmd + networking

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dsganoen

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2007
Hallo helpmij'ers.

Ik had een vraag met betrekking tot netwerken. Ik heb namelijk een laptop waarmee ik soms een programma wil openen dat op een andere pc staat. Nu kan ik naar boven lopen om op de pc te gaan en het programma te openen, maar ik zou graag willen weten of dit ook kan door op één of andere manier connectie te maken met de computer boven in cmd, en dan vervolgens een programma te starten door de path naam op te geven.

De computer waarvan ik iets wil opstarten is natuurlijk al aan.

Ik heb al iets geprobeerd met "net use", en het is me ook gelukt om verbinding te leggen, maar ik weet niet wat ik daarna moet doen.

Kunnen jullie mij helpen?
gr,

Laatst bewerkt:
Is het niet net start dan het pad erachter?

nee, dat laat zien welke programma´s er lokaal runnen op de huidige pc.

Kijk naar programma's als PsExec, die (als het goed is) ook zit in PsTools.
PsTools kun je (o.a.) gebruiken om de draaiende processen op de computer boven te bekijken.

Let er wel op dat voor goede werking van sommige programma's er misschien iemand al ingelogd moet zijn op de computer boven voordat je een programma start vanaf je computer beneden.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Nog een aanvulling: M.b.v. remote-beheer programma's zoals Extern Bureaublad service (ook wel RDP danwel Remote Desktop genoemd, niet beschikbaar op alle varianten besturingssystemen) en UltraVNC, RealVNC en andere VNC-varianten of LogmeIn kun je de pc boven ook overnemen.
Overigens kan het zijn dat programma's die Administrator interventie vereisen (de "Doorgaan" melding in Vista) op de (gratis) varianten van VNC (en wellicht ook in de gratis variant van LogmeIn) niet goed werken.

Succes,

Tijs.

bedankt voor de reactie,

Ik werk al met VNC en dat bevalt mij ook prima.. Maar ik wil graag weten hoe ik mijn 'issue' met cmd kan doen. Nu is joun oplossing van 'PsExec' mooi, maar ik wil graag weten of het ook kan zonder dit programma.
Ik kan er wel mee vooruit, maar ik zou ook graag willen weten of het zonder 'additional' programma's kan.

Gr,

Laatst bewerkt:
Kan wel, maar dan moet je gaan kijken naar commando's als
At.exe
en
schtasks.exe (blijkbaar niet beschikbaar in XP Home, maar zou onder XP Prof, Vista etc. beschikbaar moeten zijn).

Je kunt ook hier een command-line reference downloaden voor W2003, Vista en W2008.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan